یاس فان

آموزشی علمی هنری

فروش ویژه محصولات معتبر محصولات معتبر
آشپزی

دستور پختن سریع لازانیای لقمه‌ای

عکس, دستور پختن سریع لازانیای لقمه‌ای

 

بهترین نوع پنیر برای تهیه لازانیا پنیر موزارلا است که بهتر است برای لازانیای لقمه‌ای از نوع ورقه‌ای آن استفاده نمود تا شکل ظاهری لازانیا از بین نرود. معمولاً مدت زمان پخت لازانیا در فر گرم کرده با دمای ۱۸۰- ۱۹۰ درجه سانتیگراد ۴۰- ۴۵ دقیقه و در مایکروویو با قدرت ۱۰۰ درصد، ۶-۸ دقیقه است.

ورقه‌های لازانیا را پس از ریختن در آب جوش و نمک، به آرامی در آبکش بریزید، قدری آب ولرم روی آن بدهید، سپس جدا جدا روی پارچه تمیزی قرار دهید تا رطوبت آن گرفته شود. در هنگام پخت بهتر است کف ظرف نسوزی که برای چیدن ورقه‌های لازانیا در نظر گرفته‌اید را با کمی سس سفید بپوشانید تا ورقه‌های لازانیا خشک و سفت نشود.

شیر سرد ۶۲۵ میلی‌لیتر (دو و‌یک‌دوم پیمانه)……………………………آرد ۳۵ گرم

کره ۵۰ گرم……………………………نمک و فلفل به میزان لازم

خامه ۱۲۵ گرم (یک‌دوم پیمانه)……………………………ورق لازانیا ۵۰۰ گرم……………………………پنیر ورقه‌ای ۶ عدد

پیاز خرد کرده ۱ عدد……………………………روغن مخصوص سرخ‌کردنی ۱ قاشق سوپخوری

سوسیس خرد کرده ۲۵۰ گرم……………………………رب گوجه‌فرنگی ۳ قاشق سوپخوری

ژامبون خرد کرده ۲۵۰ گرم……………………………قارچ خرد کرده ۱۵۰ گرم

پیاز را در روغن تفت دهید و سوسیس را به آن بیفزائید و اندکی تفت دهید. آن‌گاه رب‌گوجه‌فرنگی، ژامبون و قارچ را نیز اضافه کنید و اندکی تفت دهید.

سپس آن را از روی حرارت بردارید. شیر را با آرد مخلوط کنید و روی حرارت ملایم بگذارید و هم بزنید تا سس بجوشد و غلیظ شود.حالا کره، نمک و فلفل را به آن بیفزائید و بلافاصله از روی حرارت بردارید. اکنون دوسوم از این سس را همراه با خامه به مخلوط سوسیس بیفزائید و باقیمانده آن را کنار بگذارید. ورقه‌های لازانیا را یکی‌یکی در آب جوش بیندازید و صبر کنید لازانیا نرم شود. سپس رویشان آب سرد بریزید و روی دستمال تمیزی پهن کنید.

اینک هر بار، دو ورق لازانیا را به شکل + روی هم قرار دهید و قدری از مواد میانی وسط آن بگذارید و لازانیا را مثل بقچه تا کنید. باقیمانده سس سفید را رویشان بمالید و پنیر روی آن قرار دهید.

لقمه‌های لازانیا را در ظرف نسوز چربکرده‌ای بچینید و به مدت ۱۵-۲۰ دقیقه در فر گرم شده با دمای ۱۸۰ درجه سانتیگراد، قرار دهید تا پنیر آب شود و طلائی رنگ گردد.

مطالب مشابه
فروش ویژه محصولات معتبر محصولات معتبر