یاس فان

آموزشی علمی هنری

فروش ویژه محصولات معتبر محصولات معتبر
آشپزی

دسر کادایف ترکیه ای شیک و دلچسب برای مهمان شما

عکس, دسر کادایف ترکیه ای شیک و دلچسب برای مهمان شما

اگر شما قصد دارید یک دسر شیک و ترکیه ای درست کنید این دسر فوق العاده است. اول کار بگوییم که این رشته ها که داخل این دسر استفاده شده فوق العاده نرم و دلچسب هستند مثله رشته های فالوده ایرانی . نخست مواد اولیه برای تهیه دسر و شیره آن را در دسترس خود بگذارید.

مواد لازم برای تهیه دسر کادایف خوشمزه
کادایف خرد شده ۲و۱/۲لیوان * شیر:۳ لیوان

نشاسته ذرت: ۳ قاشق غذا خوری * گردو خرد شده ۱/۲ لیوان

خامه صبحانه: ۱ لیوان * شکر: ۱/۲ لیوان

گلاب : ۱/۴ لیوان *

مواد لازم برای شیره

۱ پیمانه شکر * ۱ پیمانه آب * ۱ قاشق غذاخوری زعفران دم شده * ۲ قاشق غذاخوری گلاب * ۱ قاشق غذا خوری آبلیمو

برای شروع کار نشاسته، شکر، خامه و گلاب را با هم مخلوط کنید. و سپس شیر را اضافه و خوب هم بزنید تا صاف و یکدست شه و گلوله ای توش نباشه حالا میتونید باید مواد مخلوط شده را روی حرارت میلایم بگذاریم و خوب همش بزنیم تا به غلظت فرنی برسه (توجه کنید که حتما انقدر هم بزنید که به غلظت فرنی برسه).حالا رشته های کادایف رو با مقداری کره رو حرارت کم تفت میدیم (فقط در حد مخلوط شدن کره با رشته ها تفت دهید) گردو خرد شده رو بهش اضافه و ته گیلاس یا لیوان سرو بریزید مقداری شیره کم کم با قاشق روش ریخته و مایع نشاسته ای روش بریزید و دوباره کادایف وشیره روش(تا هر چند ردیف که دوست داشتید ادامه بدید) و داخل یخچال بزارید تا خنک شه و نوش جان کنید.

طرز تهیه شیره:برای تهیه شیره دسر کادایف باید ابتدا شکر را با آب و زعفران دم شده روی حرارت قرار دهید تا به مدت یک ربع بجوشه و سپس گلاب و آبلیمو را بهش اضافه کنید و سپس از روی حرارت بردارید.نکته: اصلا فکر نکنید رشته ها مثل ورمیشل سفت وقابل خوردن نیست .برعکس خیلی خیلی خوشمزه ست وبا تفت دادن واون شیره ای که روش ریخته میشه نرمه و بینهایت لذیذ و دلچسبه و یه دسر فوریه که برای مهمونهای یهویی سه سوته آماده میشه

مطالب مشابه
فروش ویژه محصولات معتبر محصولات معتبر