یاس فان

آموزشی علمی هنری

فروش ویژه محصولات معتبر محصولات معتبر
سلامت

دوش آب داغ و دوش آب سرد چه فوایدی دارند

عکس, دوش آب داغ و دوش آب سرد چه فوایدی دارند

وقتی دوش آب داغ می‌گیرید، عصب‌ها و عضلاتتان ریلکس می‌شوند و باعث می‌شود کلاً احساس آرامش کنید. آب داغ با کمک به گردش خون در بدن می‌تواند سفتی مفاصلی مانند زانوها و شانه‌ها را کاهش دهد.وقتی زیر دوش آب داغ می‌ایستید، بخار و گرمایی که از آب داغ به شما می‌رسد، خلط و ترشحات تنفسی‌تان را رقیق می‌کند، راه‌های هوایی‌تان را باز و بینی‌تان را پاک‌سازی می‌کند.یک راهکار طبیعی و سنتی برای سرماخوردگی و سرفه، قراردادن بینی و دهان در معرض بخار آب داغ است.بخار و گرمای دوش آب داغ، منافذ پوست تان را باز می‌کند و می‌توانید چربی‌ها و آلودگی‌های پوستتان را بسابید و پاک کنید و در نتیجه جوش‌های سرسفید و سرسیاهتان کمتر شوند.

دوش آب داغ کمک می‌کند تنش بدنتان از بین برود و عضلاتتان شل شوند. در نتیجه احساس خستگی‌تان کمتر شده و خواب بهتری خواهید داشت. فقط کافی است مطمئن شوید آب دوش خیلی داغ نباشد.

دوش آب سرد :

بعد از یک جلسه تمرین و ورزش سخت، دوش آب سرد کمک می‌کند تا عضلات خسته‌تان شُل شوند و استراحت کنند. دوش آب سرد جلوی درد عضله را می‌گیرد و گردش خون را در تمام بدن بهبود می‌دهد. ضمناً دوش آب سرد از التهاب می‌کاهد و درد و کرختی را تسکین می‌دهد.وقتی با آب سرد دوش می‌گیرید، چربی‌های طبیعی پوست‌ و موی‌تان از بین نمی‌رود.

آب سرد، منافذ پوست را می‌بندد و در نتیجه پوست را سفت می‌کند. ضمناً آب سرد با موهایتان مهربان است و جلوی ریزش آنها را نیز می‌گیرد.صبح وقتی از خواب بیدار می‌شوید، قطرات آب سرد دوش که به بدنتان می‌خورند شما را بیدار و هشیار می‌کنند و باانرژی می‌شوید. این شوک برای بدن شما باعث افزایش ضربان قلب و اکسیژن‌گیری‌تان می‌شود که این اتفاق هم برای شما انرژی‌بخش است.

مقداری سلول‌ چربی در بدن وجود دارند، خصوصاً در اطراف گردن و شانه‌ها که با چربی‌سوزی، تولید گرما می‌کنند. سلول‌های شما وقتی در معرض محرکی سرد قرار می‌گیرید (مثلاً آب سرد)، این چربی‌سوزی را انجام می‌دهند و در نتیجه به کاهش وزنتان کمک می‌کنند.

از آنجایی‌که دوش آب سرد باعث می‌شود جریان خون در بدن سرعت بگیرد تا دمای بدنتان حفظ شود، برای کاهش التهاب مفید بوده و می‌تواند جلوی بیماری‌های قلبی و عروقی را بگیرد.

مطالب مشابه
فروش ویژه محصولات معتبر محصولات معتبر