یاس فان

آموزشی علمی هنری

فروش ویژه محصولات معتبر محصولات معتبر
آموزشی

راز اتو کردن جنس های مختلف لباس

عکس, راز اتو کردن جنس های مختلف لباس

اتو کردن هر جنس پارچه متفاوت است و اگر همه لباس ها را با یک درجه مشخص و یک روش اتو کنین صد در صد کیفیت لباس های شما پایین خواهد آمد.

*لباس کتان: لباس کتان را هنگامی که نمناک هست از داخل و با دمای بسیار بالا اتو کنید. در مواقع لزوم از بخار اتو یا اسپری آب بهره گیری کنید.

*مخمل: هرگز پارچه مخمل را اتو نکنید. این نوع پارچه فقط به بخار نیاز دارد، یعنی شما قادر به انجام آن نبوده و باید آن را به خشکشویی بسپارید.

*تور: پارچه توری را هنگامی که خشک هست با حرارت پایین و با بهرهگیری از پارچه محافظ اتو کنید. از اسپری آب یا بخار اتو بهرهگیری نکنید.

*ابریشم: لباس ابریشمی را بعد از شستشو و هنگامی که نمناک هست، از داخل، با حرارت کم اتو کنید و از اسپری بخار یا آب روی آن پرهیز کنید. حتماً از پارچه ای برای حفاظت از آن بهرهگیری کنید.

*اکریلیک: پارچه اکریلیک را در حالت کاملاً خشک، از داخل و با حرارت ملایم اتو کنید. هرگز از بخار بهرهگیری نکنید و در صورت لزوم فقط از اسپری آب بهرهگیری کنید.

*پلی استر: لباس پلی استر را هنگامی که نمناک هست، با حرارت کم اتو کنید. در صورت لزوم از اسپری آب بهرهگیری کنید، اما از بخار بهرهگیری نکنید. بخار یا حرارت بالا میتواند لایه ای پلاستیکی روی آن به جای بگذارد که باعث براق شدن آن شود.

*کشمیر: پارچه های پشمی لطیف کشمیر را هم نباید اتو نکنید و باید به خشکشویی بسپارید.

*پشم: پارچه پشمی را هنگامی که نمناک هست، از داخل و با حرارت کم اتو کنید و از بخار برای مرطوب کردن آن بهرهگیری کنید. روی لباس پارچه ای تمیز بکشید تا از صدمه به آن محافظت کند.

*پنبه: اتو را در دمای بسیار بالا قرار داده و هنگامی که پارچه مقداری نمناک هست آن را اتو کنید. در مواقع لزوم از بخار اتو یا اسپری آب بهرهگیری کنید.

*نایلون: لباسهای نایلونی را در حرارت پایین اتو کنید. هرگز از بخار بهرهگیری نکنید و در صورت لزوم فقط از اسپری آب بهرهگیری کنید.

مطالب مشابه
فروش ویژه محصولات معتبر محصولات معتبر