یاس فان

آموزشی علمی هنری

فروش ویژه محصولات معتبر محصولات معتبر
آرایشی

رنگ کردن پایین مو یا آمبره برای مبتدی با توضیحات دقیق

عکس, رنگ کردن پایین مو یا آمبره برای مبتدی با توضیحات دقیق

دو نوع آمبره وجود دارد: آمبره معمولی یا سنتی و آمبره معکوس. آمبره سنتی رنگ روشن تری در نوک موها نسبت به ریشه آن دارد. این در حالیست که رنگ آمبره معکوس رنگ تیره تری در نوک موها و رنگ روشن تر در ریشه موها دارد.شما باید رنگی را انتخاب کنید که با رنگ طبیعی موهایتان سازگار باشد. گزینه های معمولا درجات روشن تر از قهوه ای، درجاتی از رنگ های قرمز یا درجاتی از رنگ های بلوند هستند.

سایه ای را انتخاب کنید که بیش از دو درجه از رنگ فعلی موهایتان روشن تر نباشد.هر چقدر تغییر رنگ اندک باشد ظاهر موها طبیعی تر خواهد بود و در زیر نور خورشید ظاهر جذاب تری به شما خواهد داد.هر جا که برایتان مقدور بود به دنبال رنگ های ملایم یا تماما طبیعی باشید تا آسیبی به موهایتان وارد نگردد.

در مورد اینکه کجا رنگ طبیعی و موهای رنگ شده با هم برخورد خواهند داشت تصمیم بگیرید:
همانطور که انتخاب رنگ از اهمیت بسیار زیادی برخوردار است انتخاب جایی که موهای طبیعی و رنگ شده با هم برخورد می کنند نیز مهم است. هر چقدر این قسمت پایین تر باشد ظاهر بهتری خواهید داشت. اگر دو رنگ در بخش های بالایی به همدیگر برسد، باعث می شود ظاهر شما جذابیت و زیبایی خود را از دست بدهد.

رنگ آمبره برای افرادی که موهای بلندی دارند مناسب است زیرا باعث می شود موها ظاهر بهتری داشته باشند. هرچقدر مو بلندتر باشد، آمبره در قسمت های پایینی باعث ایجاد کنتراست بیشتری خواهد شد.
به طور کلی، خط فک یک مکان خوب برای برخورد دو تن رنگی است.
شانه کردن موها
موهای خود را به خوبی شانه کنید:
مطمئن شوید که هیچ مانعی در موهای خود ندارید. این گام باعث می شود دکلره کردن موها راحت تر شود و شما را قادر می سازد موهای خود را به طور یکنواخت رنگ کنید.

تی شرت قدیمی یا با رنگ تیره بپوشید:
امکان ریختن رنگ یا ماده دکلره بر روی لباس ها در طول این فرآیند وجود دارد. به عنوان یک آرایشگر شما باید از این مواد جلوگیری کنید. اگر لباسی با رنگ تیره ندارید می توانید از لباس های قدیمی یا کهنه استفاده کنید.

دستکش بپوشید:
معمولا در داخل بسته بندی رنگ ها دستکش نیز وجود دارد. اما اگر چنین دستکشی وجود نداشت می توانید از دستکش های پلاستیکی معمولی یا لاتکس استفاده کنید. به خاطر داشته باشید که پوشیدن دستکش به هنگام رنگ کردن یا دکلره کردن موها از اهمیت بسیار زیادی برخوردار است.اگر از دستکش استفاده نکنید در نهایت ممکن است دست هایتان نیز رنگی شود. دکلره باعث تحریک پوست می شود و حس سوزش در آن ایجاد می کند.

دکلره کردن مو برای آمبره

مگر در مواردی که آمبره معکوس انجام می دهید در سایر موارد به استفاده از دکلره برای پاک کردن رنگ مو نیاز خواهید داشت. شما می توانید از رنگ بلوند هم استفاده کنید اما اینکار رنگ زیادی را پاک نمی کند.

اکسیدان در حجم های ۱۰، ۲۰،۳۰،۴۰ در اختیار افراد قرار می گیرند. برای رسیدن به ظاهر آمبره به حجم ۳۰ الی ۴۰ نیاز نخواهید داشت.
روش دکلره کردن آسان و ارزان در منزل استفاده از مقادیر مساوی پودر دکلره و اکسیدان با حجم ۲۰ است. این دو را با هم ترکیب کنید تا کاملا با هم مخلوط شوند و ترکیب کرمی به دست آید.
همیشه مخلوط دکلره را در محیطی ترکیب کنید که تهویه مناسبی دارد. سعی کنید بوی این مواد را زیاد استشمام نکنید.
بخش بندی کردن موها

موهای خود را به بخش های مختلف تقسیم کنید:
موهای خود را تقسیم بندی کنید. سپس هر بخش را به بخش های دیگر تقسیم نمایید. شما باید حداقل هر بخشی که به دو قسمت تقسیم شده را دوباره تقسیم کنید و موها را به چهار بخش جدا نمایید.اگر موهای بلند یا ضخیمی دارید باید آن ها را به بخش های بیشتری تقسیم نمایید.
هر بخش را به صورت جداگانه از سایر بخش ها ببندید. اگر از گیره استفاده می کنید مطمئن شوید که این گیره ها غیر فلزی هستند. گیره های فلزی ممکن است با مواد شیمیایی که برای موها استفاده می کنید واکنش دهند و به موهای شما آسیب وارد نمایند.
موها را در اطراف ناحیه ای که می خواهید آمبره را آغاز کنید پوش دهید. اینکار مانع از جدا شدن موها در ناحیه دکلره می شود.
تهیه ابزار رنگ مو
ابزاری که می خواهید به کمک آن رنگ را اعمال نمایید انتخاب کنید:
اگر از رنگ یا کیت دکلره استفاده می کنید ممکن است براش کوچکی برای اعمال این رنگ در داخل بسته بندی وجود داشته باشد. اگر چنین نبود بهترین گزینه استفاده از براش اعمال کننده رنگ است. شما می توانید این براش را از فروشگاه های آرایشی تهیه نمایید همچنین می توانید از براش کوچک و نرمی که برای اینکار مناسب است استفاده کنید. مطمئن شوید که از براشی استفاده می کنید که برای موهای تان مناسب است و می توانید آن را بعد از اعمال رنگ دور بیندازید.

دکلره کردن موهای خود را آغاز کنید:
دکلره را در انتهای موهای خود اعمال کنید و به سمت خط مدنظر بروید. سعی نکنید اینکار را تند و سریع انجام دهید یا بر روی بخش های بزرگی کار کنید. آرام باشید و سعی کنید با آرامش دکلره را بر روی بخش های مدنظر مو اعمال نمایید.
مطمئن شوید که دکلره را به طور یکنواخت بر روی دو طرف موها اعمال می کنید. در آینه موها را بررسی کنید تا مطمئن شوید دکلره در هر دو طرف از یک بخش آغاز می شود.
اطمینان حاصل نمایید که همه بخش هایی که می خواهید دکلره کنید را پوشانده اند. رشته های مو را بررسی کنید تا مطمئن شوید هیچ بخشی بدون دکلره باقی نمانده است. اشباع یکنواخت از اهمیت بسیار زیادی برخوردار است.
برای جلوگیری از جدا شدن بخش ها دکلره را به کمک براش مخصوص اعمال کنید و خطوط عمودی را در رشته های پایینی بگیرید.
زدن دکلره روی موها
اجازه دهید مخلوط دکلره چند دقیقه بماند:
بسته به درجه روشنی که می خواهید در موهای خود به آن برسید باید چیزی حدود ۱۰ الی ۴۵ دقیقه منتظر بمانید. برای بررسی موها، دکلره را از رشته های کوچک مو بعد از ۱۰ الی ۲۰ دقیقه بشویید. اگر راضی بودید می توانید کل موها را شستشو دهید. اگر راضی نبودید کمی بیشتر منتظر بمانید.
برای تغییر اندک در موها اجازه دهید دکلره حدود ۱۰ الی ۲۰ دقیقه روی آن بماند
برای تغییر زیاد باید ۴۰ الی ۴۵ دقیقه منتظر بمانید. قرار دادن دکلره برای مدت زمان طولانی تر از نارنجی یا برنجی شدن موها جلوگیری می کند.

دستکش ها را در دست داشته باشید و با آب گرم دکلره را بشویید. سپس موهای خود را با شامپوی بدون سولفات شستشو دهید. مطمئن شوید که همه دکلره را از روی موهای خود می شوید در غیر اینصورت موها دوباره روشن تر خواهد شد. فعلا از نرم کننده استفاده نکنید.

بخش سوم:رنگ کردن موها
رنگ کردن موها
۱. مطمئن شوید موهایتان خشک شده است:
قبل از اینکه فرآیند رنگ کردن را آغاز کنید، از یک حوله برای خشک کردن موها استفاده نمایید. بهتر است یک الی دو ساعت منتظر بمانید تا موها خشک شوند.
بخش بندی موها برای رنگ
۲. موهای خود را بخش بندی کنید:
موهای خود را به بخش های اصلی اش تقسیم بندی نمایید. انتهای موها را با کش یا گیره مو ببندید تا بتوانید رنگ کردن آن ها را به راحتی انجام دهید.
باز هم باید از گیره های فلزی استفاده کنید تا واکنشی با رنگ شیمیایی ایجاد نشود.
پوشیدن دستکش برای رنگ مو
۳. دستکش بپوشید:
دستکش ها معمولا در کیت رنگ وجود دارند اما اگر چنین دستکشی را پیدا نکردید می توانید از دستکش های لاستیکی یا لاتکس استفاده کنید. به خاطر داشته باشید که به هنگام رنگ کردن موها یا دکلره کردن آن از دستکش استفاده می کنید. اگر اینکار را نکنید دست هایتان به رنگ اغشته خواهد شد.

ترکیب رنگ مو
۴. رنگ موی خود را آماده کنید:
بیشتر جعبه های رنگی به ترکیب کردن اندکی نیاز دارند. سعی کنید دستورالعمل نوشته شده بر روی رنگ را دنبال کنید. مطمئن شوید که رنگ را در محیط تهویه دار ترکیب می نمایید.

رنگ کردن موها با براش
۵. موها را با رنگ دلخواه براش کنید:
دستورالعمل نوشته شده روی بسته بندی رنگ را دنبال کنید و ببینید چگونه می توانید آن را به موهای خود اضافه کنید، شما همچنین می توانید از مقاله اصول صحیح رنگ کردن مو برای رنگ کردن موهای خود استفاده نمایید.

اگر موهای خود را با آمبره سنتی رنگ می کنید رنگ را به همه بخش های دکلره شده مو اعمال کنید و کمی از رشته های بالاتر مو را هم رنگ نمایید.
اگر آمبره معکوس را انجام می دهید رنگ را درست بالای خط محو رنگ اضافه کنید و سپس پوشش ضخیم تر را در نزدیکی نوک موها انجام دهید.
مطمئن شوید که همه بخش های مو که می خواهید رنگ کنید را به درستی پوشش می دهید. رشته های مو را بررسی کنید تا اطمینان حاصل نمایید هیچ مویی بدون رنگ باقی نمانده است.
گذاشتن رنگ روی موها
۶. اجازه دهید رنگ کمی روی موها بماند:
دستورالعمل نوشته شده روی بسته بندی را برای تعیین این مدت زمان مطالعه کنید. برای اینکه موها به درستی رنگ شود باید این مدت زمان را صبر کنید. از آن جایی که موها دکلره شده است نیازی نیست بیشتر از ۱۰ دقیقه منتظر بمانید.
شستن رنگ مو
۷. رنگ موها را بشویید:
حالا دستکش را در دست داشته باشید و موها را با آب گرم و شامپوی بدون سولفات شستشو دهید. دکلره کردن و رنگ زدن موها می تواند بسیار آسیب رسان باشد. پس سعی کنید از نرم کننده استفاده کنید تا رطوبت به مو باز گردد
آمبره کردن مو در منزل
آمبره کردن مو در منزل
۸. موها را همانند معمول خشک کنید و استایل ببخشید:
بهتر است موها را با هوای آزاد خشک کنید. اگر دوست دارید این رطوبت را بلافاصله بگیرید می توانید از سشوار هم استفاده کنید اما ممکن است به موهایتان آسیب بیشتری وارد شود. حالا موها را همانند قبل استایل ببخشید و از رنگ آمبره موهایتان لذت ببرید.

مطالب مشابه
فروش ویژه محصولات معتبر محصولات معتبر