یاس فان

آموزشی علمی هنری

فروش ویژه محصولات معتبر محصولات معتبر
آشپزی

روش پختن دنده کباب کرمانشاهی

عکس, روش پختن دنده کباب کرمانشاهی

مواد لازم برای چهار نفر

برگ مو: ۲ عدد……………………..برنج و نان تازه و گرم: برای سرو

دنده گوسفند: یک کیلو…………..روغن مایع: به مقدار لازم

پیاز: ۲ عدد……………..ماست چکیده: یک پیمانه

سیر: ۲ حبه………………….نمک و فلفل سیاه: به مقدار لازم

دنده کباب کرمانشاهی را با دنده گوسفندی درست می‌کنند؛ زیرا طعم لذیذتر و بافت لطیف‌تری دارد؛ اما شما می‌توانید از دنده گوساله هم برای تهیه این کباب استفاده کنید.بهترین روش برای درست کردن دنده کباب، استفاده از گریل است. پس اگر یک دنده کباب کاملا پخته شده به‌صورت یکدست می‌خواهید، از روش گریل استفاده کنید.در طرز تهیه دنده کباب ترش از مقداری کشک آب شده نیز به‌جای آبلیمو یا به‌همراه آبلیمو استفاده کنید.

دنده گوسفند را تمیز کنید و خوب با آب شستشو دهید. سپس دنده‌ها را جا کنید و تکه‌های گوشت را با چند تکه یخ در یک کاسه بریزید و آن را برای یک ساعت در یخ رها کنید. پس از گذشت این زمان، دنده‌ها را از کاسه دربیاورید، با آب بشویید و در یک آبکش قرار دهید تا آب آن‌ها خارج شود.

سیر و پیاز رنده شده، کمی روغن مایع، یک پیمانه ماست چکیده، برگ بو، نمک و فلفل سیاه را در یک کاسه بزرگ و گود بریزید و همه مواد را با هم مخلوط کنید تا کاملا یکدست شوند.دنده‌ها را در داخل کاسه مواد طعم‌دهنده قرار دهید و آن‌ها را با دست زیر و رو کنید تا دنده‌ها به همه مواد آغشته و طعم‌دار شوند. سپس روی کاسه را با سلفون بپوشانید و آن را برای پنج ساعت در یخچال قرار دهید تا گوشت کاملا مزه‌دار شده و بافت آن نرم‌تر شود.

کاسه را از یخچال دربیاورید و قطعات پیاز و سیر را از روی دنده‌ها جدا کنید تا در زمان کباب کردن، باعث سوختن و خراب کردن طعم و ظاهر کباب نشوند.

دنده‌ها را در سیخ‌های پهن، سیخ کنید و آن‌ها را روی منقل قرار دهید. توجه داشته باشید که زغال‌های منقل به‌صورت یکدست سرخ شوند تا کباب به‌خوبی پخته شود.دنده کباب را از سیخ جدا کنید و همراه با برنج یا نان تازه و گرم سرو کنید.

مطالب مشابه
فروش ویژه محصولات معتبر محصولات معتبر