یاس فان

آموزشی علمی هنری

فروش ویژه محصولات معتبر محصولات معتبر
آشپزی

روش پاک کردن و پختن مارچوبه با حفظ رنگ آن

عکس, روش پاک کردن و پختن مارچوبه با حفظ رنگ آن

قبل از پخت حتما مارچوبه را خوب بشویید و با حوله آشپزخانه خشک کنید. برای شستن مارچوبه آن ها را داخل ظرف بزرگ یا سینک ظرف شویی بریزید و با آب سرد پر کنید. مارچوبه ها را داخل آب خوب تکان داده و تمیز کنید.

قبل از پخت مارچوبه لازم است قسمت انتهایی آن را که بسیار سفت است جدا کنید. برای این کار با یک دست انتهای مارچوبه و با دست دیگر وسط آن را بگیرید و مارچوبه را به قدری خم کنید تا بشکند، این نقطه دقیقا قسمتی است که باید از آن جا به پایین را دور بریزید.

مارچوبه های نازک تر نیازی به پوست گرفتن ندارند اما می توانید از پوست کن سبزیجات برای تراشیدن پوست ضخیم بیرونی مارچوبه های بزرگ تر استفاده کنید. بهترین روش پختن آن بخار پز کردن است چرا که با بخار سبزی رنگ آن و خواصش حفظ می شود.

مواد لازم:

مارچوبه پاک شده: ۴۵۴ گرم ، آب: به اندازه ای که ته قابلمه را بگیرد

در قابلمه مقداری آب بریزید، تا حدی که بعد از گذاشتن آبکش با ته آن تماس نداشته باشد.سپس آبکش را روی قابلمه گذاشته، مارچوبه ها را داخل آن بریزید و درب آن را بگذارید.قابلمه را روی حرارت زیاد قرار دهید تا آب به جوش بیاید. حدود ۲ تا ۴ دقیقه منتظر بمانید تا رنگ مارچوبه ها به سبز روشن تغییر کرده و بافت آن ها نرم شود.در صورتی که نمی خواهید مارچوبه را بلافاصله میل کنید آن را داخل آب سرد بریزید تا فرایند پختن متوقف شود و قبل از استفاده آن دوباره گرم کرده و ادویه بزنید.

مطالب مشابه
فروش ویژه محصولات معتبر محصولات معتبر