یاس فان

آموزشی علمی هنری

فروش ویژه محصولات معتبر محصولات معتبر
آشپزی

سالاد سزار ورزشکاری و رژیمی و سالم

عکس, سالاد سزار ورزشکاری و رژیمی و سالم

سالاد سزار یکی از سالادهای پر طرفدار و خوشمزه است که در هر شرایطی نمیتوان به خوردن آن نه گفت. چگونه این سالاد خوشمزه و رستورانی را به صورت رژیمی درست کرده و از خوردن آن لذت ببریم … در آغاز مقداری روغن زیتون، سرکه بالزامیک، سیر رنده شده، نمک و فلفل را با هم مخلوط کنید. مرغ را به این سس آغشته کنید و به مدت نیم ساعت در ظرف در بسته یا کیسه زیپ داری داخل یخچال قرار دهید.

بعد از نیم ساعت مرغ را در تابه گریل مناسب فر قرار دهید (میتوانید از یک ظرف پیرکس یا سرامیکی هم استفاده کنید). فر را از ده دقیقه قبل روی دمای ۲۲۰ درجه سانتیگراد تنظیم کنید. روی ظرف مرغ را با فویل آلومینیومی بپوشانید و آن را به فر گرم شده منتقل کنید. تایمر را روی ۳۰ دقیقه تنظیم کنید.

کاهو را بشویید و برگ های اضافی آن را جدا کنید. سپس آن را به شکل دلخواه خرد کنید و کنار بگذارید تا مرغ آماده شود. نان را هم در توستر یا ساندویچ ساز توست کنید و در صورت تمایل خرد کنید.کاهو را در ظرف سرو بریزید. مرغ گریل شده را خرد کنید و روی کاهو بچینید. نان توست شده را اضافه کنید. در صورت تمایل کمی پنیر پارمزان روی سالاد سزار رژیمی رنده کنید. میتوانید از آب لیمو ترش یا سرکه بالزامیک روی این سالاد استفاده کنید. اما در ادامه طرز تهیه سس رژیمی سالاد سزار را هم آموزش خواهیم داد.

مواد لازم برای سالاد سزار رژیمی
کاهو سالادی ۱ عدد
سینه مرغ ۱ عدد
روغن زیتون ۲ قاشق غذاخوری
سیر ۱ حبه
سرکه بالزامیک ۱ قاشق غذاخوری
پنیر پارمزان به دلخواه
برای سس رژیمی:
ماست ۱/۲ پیمانه
سیر ۱ حبه
آب لیمو ترش ۲ قاشق غذاخوری
ریحان خرد شده ۱ قاشق غذاخوری
نمک و فلفل به مقدار کافی

طرز تهیه سس سالاد سزار رژیمی : ابتدا سیر را با رنده خیلی ریز رنده کنید و در کاسه ای بریزید. یک قاشق ریحان خرد شده، دو قاشق آبلیموی تازه و نصف پیمانه ماست همزده اضافه کنید. مواد رو با هم مخلوط کنید. سس رژیمی شما آماده است.

مطالب مشابه
فروش ویژه محصولات معتبر محصولات معتبر