یاس فان

آموزشی علمی هنری

فروش ویژه محصولات معتبر محصولات معتبر
آشپزی

اگر غذا تند شد با این ترفندها دست به کار شوید

عکس, اگر غذا تند شد با این ترفندها دست به کار شوید

در صورتی که غذای شما تند تر از آنچه میخواستید شد باید سریع دست به کار شوید. خوب قدم اول را که می دانید به سرعت با یک قاشق، فلفل را از روی غذا بر دارید. به خاطر داشته باشید، هرچه فلفل بیشتر در غذا بماند تندی آن را بیشتر می کند.

برای سوپ یا انواع سس هایی که بر پایه خامه و شیر هستند، می توانید با اضافه کردن کمی شیر یا خامه از تندی غذا بکاهید. شیر نارگیل، یکی از عناصر همیشگی در آشپزی مکزیکی است که به تندی معروف است. البته از هر نوع شیری می توانید استفاده کنید.علاوه بر شیر یا خامه، سایر لبنیات نیز می تواند تاثیر کاهشی موثری روی تندی غذا داشته باشد. می توانید برای آش از مقداری ماست شیرین و برای بعضی خوراک ها از جمله پاستا و یا پیتزا، از مقداری پنیر استفاده کنید.

اضافه کردن قند و شکر و یا کمی عسل به غذا، می تواند تندی آن را بر طرف کند. البته این ترفند برای کسانی که غذای شیرین را دوست دارند مناسب است. برای فسنجان تند و یا مواد رولت می توانید از این روش استفاده کنید.

برای خورش هایی که چاشنی ترش دارد، می توانید کاملا بی سر و صدا و بدون اینکه کسی متوجه بشود تندی را از بین ببرید. تنها کافی است کمی سرکه یا آبلیمو به غذا اضافه کنید. البته امیدواریم آن قدر خوش شانس باشید که از قبل غذای شما ترش نباشد! اضافه کردن میزان زیادی سرکه می تواند طعم غذای شما را خراب کند. برای خورش هایی مثل قورمه سبزی یا قلیه ماهی یا حتی سوپ این ترفند کاربردی است.

مطالب مشابه
فروش ویژه محصولات معتبر محصولات معتبر