یاس فان

آموزشی علمی هنری

فروش ویژه محصولات معتبر محصولات معتبر
آشپزی

آموزش پختن مرغ با ذغال یا همان مرغ ذغالی

عکس, آموزش پختن مرغ با ذغال یا همان مرغ ذغالی

یک مزه ی عالی و ایده آل برای سلیقه ایرانی ها پختن مرغ با ذغال است. برای درست کردن این مدل مرغ نخست مواد زیر را تهیه کنید. این آموزش برای ۲ نفر می باشد.
مقدار سس مایونز و آب بستگی به تعداد مرغها داره، هر چی مرغ بیشتر بشه طبعا از سس و آب و زعفران بیشتری استفاده میشه. قانونش برای ۴ تکه مرغ یک قاشق سس مایونز هست.

سس مایونز : یک قاشق غذاخوری
آب : ۲ لیوان
نمک ، فلفل و زردچوبه : به میزان لازم
روغن : به میزان لازم
مرغ : ۴ تکه
زعفران : نصف استکان
پیاز : ۲ عدد بزرگ
زغال: ۲ عدد

ابتدا مرغها رو با نمک، فلفل و زردچوبه مزه دار کنید و یک ساعت بگذارید استراحت کنه.در یک ظرف روغن بریزید و بگذارید داغ بشه . حالا مرغها رو با شعله کم سرخ کنید.شعله کم به این علته که مرغ علاوه بر سرخ شدن مغز پخت هم بشه.سس مایونز و آب رو با هم مخلوط کنید و زعفران دم کشیده رو بهش اضافه کنید.سس آماده شده رو کنار بگذارید.پیازها رو بصورت کبریتی خلال کنید .بعد از این که مرغها سرخ شد و تموم شد پیاز ها رو در همون روغن سرخ کنید و روغن رو دور بریزید.مرغها رو کف ماهی تابه بچینید و پیازها و سس رو روش بریزید.
گاز رو روشن کنید و صبر کنید تا سس غلیظ بشه و حدود دو سه قاشق ازش باقی بمونه.روی یک نعلبکی یا پیاله فویل بکشید و بگذارید وسط ماهی تابه…..دو عدد ذغال بزرگ رو بزارید روی گاز خوب سرخ بشه و بگذارید روی فویل نعلبکی
دو سه قطره از روغن مرغ رو بریزید روی ذغال ها و به محض دود کردن سریع درب ماهی تابه رو بگذارید و اجازه بدید مرغها حسابی ذغالی و دودی بشن.

مطالب مشابه
فروش ویژه محصولات معتبر محصولات معتبر