یاس فان

آموزشی علمی هنری

فروش ویژه محصولات معتبر محصولات معتبر
سلامت

سریع ترین درمان های استرس در طب سنتی و روانشناسی

عکس, سریع ترین درمان های استرس در طب سنتی و روانشناسی

. دمنوش‌های ضد استرس یکی از راه‌ های درمان استرس هستند و بیشتر به افرادی توصیه می‌شوند که تمایلی به مصرف داروهای شیمیایی برای درمان استرس ندارند.

دمنوش سنبل‌الطیب
دمنوش ضد استرس اسطوخودوس
دمنوش ضد استرس بادرنجبویه

دفعه بعد که دچار استرس شدید، از یک دوست صمیمی، همسر یا یکی از اعضای خانواده بخواهید که شما را در آغوش امن خود بگیرد و معجزه بغل در درمان سریع استرس و اضطراب را به‌ چشم ببینید.تماس بدنی باعث ترشح هورمون‌ اوکسی‌توسین در بدن می‌شود و میزان کورتیزول پایین می‌آید. درنتیجه ضربان قلب و فشار خون هم که به‌ واسطه استرس بالا رفته بودند، کاهش پیدا می‌کنند و شما آرام می‌شوید.

تعامل با حیوان خانگی باعث ترشح هورمون اوکسی‌توسین در مغز می‌شود که هورمون شادی است و روحیه مثبت ایجاد می‌کند.

شمع روشن کردن به‌خصوص شمع‌های معطر، باعث ایجاد حس آرامش در فرد می‌شود. شمع‌ با رایحه اسطوخودوس، قهوه و شکلات، وانیل، گل سرخ و بابونه می‌تواند سریع استرس‌تان را کم کند.

گاهی صحبت با مشاوره تلفنی روانشناس هم می‌تواند بار استرسی شما را تا حد زیادی کاهش دهد. اگر حس می‌کنید فرد مطمئن یا باتجربه‌ای در اطرافیان خود نمی‌شناسید، از متخصصان دکترتو در این زمینه کمک بگیرید.

آدامس بجوید.
آدامس جویدن یکی از راه‌ های سریع درمان استرس است که باعث کاهش اضطراب و ایجاد حس آرامش می‌شود. مربیان فوتبال کنار زمین در حال جویدن آدامس را که به یاد می‌آورید.

تغییر سبک زندگی و روی آوردن به رژیم غذایی سالم، پرهیز از فست‌فودها، ترک دخانیات و مشروبات الکلی، نوشیدنی‌های کافئینی و مصرف مواد غذایی آرامش‌بخش مثل دمنوش‌های ضد استرس مثل دمنوش سیب و به، دمنوش سنبل‌الطیب و اسطوخودوس از تکنیک‌های مفید برای درمان خانگی استرس به ‌شمار می‌آیند. مدیریت زمان، ورزش منظم و خواب کافی هم از دیگر راهکارهای درمان خانگی استرس هستند.

به نکات زیر توجه ویژه داشته باشید :

تمرینات ورزشی منظم
یوگا
مدیریت زمان
در برابر استرس آسیب‌پذیر نباشید
از کمال‌گرایی پرهیز کنید
نگران مسائل بیهوده و کم‌ارزش نشوید
موارد کم‌اهمیت را از زندگی خود کنار بگذارید
رژیم غذای سالم
شنا
طبیعت‌گردی

مطالب مشابه
فروش ویژه محصولات معتبر محصولات معتبر