یاس فان

آموزشی علمی هنری

فروش ویژه محصولات معتبر محصولات معتبر
آشپزی

سنتی ترین روش پختن آبگوشت قورمه

عکس, سنتی ترین روش پختن آبگوشت قورمه

این آموزش برای ۶ نفر مناسب است. این غذا یکی از غذاهای سنتی مردم همدان قدیم است. نمک را از ابتدا در آبگوشت نریزید تا گوشت دیرپز نشود.به‌جای لوبیا قرمز می‌توانید از لوبیا چیتی یا لوبیا سفید هم استفاده کنید.برخی افراد این آبگوشت را به‌جای لوبیا با لپه می‌پزند.شما می‌توانید در انتهای پخت کمی زعفران دم‌کرده یا رب سرخ کرده به آبگوشت اضافه کنید تا رنگی زعفرانی یا قرمز به آن بدهید.این غذا معولا گوشت کوبیده ندارد و مواد آن به‌همراه آب آن خورده می‌شود؛ اما می‌توان آن را شبیه آبگوشت ساده نیز سرو کرد.

پیاز داغ: ۳ قاشق سوپ‌خوری……………….لیمو امانی: ۴ عدد.

سبزی قورمه: ۲۵۰ گرم…………………….تخم مرغ: ۲ عدد

گوشت: ۵۰۰ گرم…………………….لوبیا قرمز: یک لیوان

سیب زمینی: ۲ عدد…………………….ماست ساده و پرچرب: به مقدار لازم

زردچوبه، فلفل و نمک: به مقدار لازم

گوشت را به‌همراه استخوان و چربی در یک تابه کمی سرخ کنید. سپس گوشت تفت داده شده را با سبزی تفت داده شده، لوبیا قرمز از قبل خیس شده و پیاز سرخ شده، زردچوبه و فلفل در زودپز بریزید و یک لیوان آب به آن اضافه کنید تا بپزد. نمک، لیمو امانی و سیب‌زمینی تکه تکه شده را پس از حدود یک ساعت و نرم شدن گوشت و لوبیا در زودپز بریزید و اجازه دهید تا آبگوشت روی حرارت ملایم رو به متوسط بپزد و جا بیفتد.

پس از پخت کامل مواد و جوش آخر، دو عدد تخم‌مرغ را در یک کاسه بشکنید و کمی هم بزنید. سپس تخم‌مرغ‌ها را در آبگوشت بریزید تا بپزند. آبگوشت قرمه را با ماست ساده و پرچرب سرو کنید.

مطالب مشابه
فروش ویژه محصولات معتبر محصولات معتبر