یاس فان

آموزشی علمی هنری

فروش ویژه محصولات معتبر محصولات معتبر
سلامت

شبدر بهترین راه برای زیاد کردن پلاکت خون

عکس, شبدر بهترین راه برای زیاد کردن پلاکت خون

اگر در آزمایش خون شما پلاکتهای خون پایین تر از حد نرمال هستند می توانید از بی خطر ترین درمان گیاهی آن یعنی گیاه شبدر استفاده کنید. درمانی ارزان اما موثر. از زمان های گذشته تا کنون از گیاه شبدر برای درمان کم خونی های شدید استفاده می شده است.

گیاه شبدر بهترین در درمان کم خونی و پلاکت پایین تصفیه کننده ی خون است. این گیاه دارای ویتامین‌های A ، C ، تیامین، ریبوفلاوین و نیاسین است.

شبدر گیاهی می باشد که با اسم های دیگری مثل ذرق، شرویت، ادقوقو و… معروف است. طبع این گیاه گرم و خشک می باشد.

تفاوت شبدر و یونجه
تمام شبدرها در آب و هوای خنک بهترین عملکرد را دارند. در بین شبدرها شبدرسفید از همه مقاوم تر است. میزان قند در شبدرها بیش از یونجه‌است و سطح برگ بیشتری نسبت به یونجه دارند اما مقاومت شبدرها به شوری کمتر از یونجه‌است و نیاز آبی شبدرها نیز کمتر از یونجه‌است.

به صورت کلی تفاوت شبدرها با یونجه این است که:

برگ یونجه بیضی شکل ولی برگ شبدر گلابی شکل است.

رنگ برگ‌ها در شبدر سبز و شفاف و در یونجه سبز تیره‌است.۲

طرز تهیه جوانه شبدر
جهت آماده کردن جوانه شبدر ابتدا ۱۰۰ تا ۲۵۰ گرم دانه شبدر را پاک رده و بشویید در ظرف آبی خیس نموده و در جای خنک و دور از نور زیاد قرار دهید وهر روز یک تا دو بار آب آن را عوض نمایید.پس از حدود دو روز خیس نمودن آنها داخل آبکش بریزید و دستمالی مرطوب روی آنها بگذارید و روی دستمال را خیس نگهدارید و این کار را تا هنگامی که جوانه سر از پوسته دانه بیرون بزند تکرار کنید، بعد از آماده شدن جوانه ها در یک ظرف در بسته در یخچال قرار دهید.

مطالب مشابه
فروش ویژه محصولات معتبر محصولات معتبر