یاس فان

آموزشی علمی هنری

فروش ویژه محصولات معتبر محصولات معتبر
سلامت

معجزه ی رشد مو و تقویت آن با خوردن این مواد

عکس, معجزه ی رشد مو و تقویت آن با خوردن این مواد

اسفناج مانند بسیاری از گیاهانی که‌ برگ‌های تیره‌رنگ دارند، مواد مغذی بسیاری را در برگ‌های خود جمع می‌کند. برگ‌های اسفناج سرشار از ویتامین آ، ویتامین ث، آهن، بتاکاروتن و فولات است. همه این ترکیبات دست‌به‌دست هم داده و موها و پوست شما را تقویت می‌کنند.

آجیل‌ها به دلیل بیوتین بالایی که دارند برای رشد مو عالی هستند. هرچند که هنوز تحقیقات زیادی این موضوع را تأیید نکرده‌اند، اما نشان ‌داده ‌شده که کمبود بیوتین در بدن می‌تواند باعث ریزش مو شود. علاوه بر این، آجیل‌ها دارای ویتامین ای، ویتامین ب، اسید‌های چرب، روی و آنتی اکسیدان هستند. وجود این مواد باعث رشد و تقویت موهای شما می‌شود و کمبود این مواد در بدن ریزش مو را در پیش دارد.

تخم‌مرغ یک منبع پروتئینی قابل‌دسترس و ارزان است. تخم مرغ را می‌توان به‌صورت نیمرو یا در انواع غذا‌ها استفاده کرد و از خواص آن بهره‌مند شد. پروتئین و بیوتین موجود در تخم مرغ برای رشد موها مفید هستند و به رشد مو کمک می‌کنند

جعفری که معمولا در هر آب و هوایی رشد می‌کند پر از ویتامین‌ها و آنتی اکسیدان‌هایی است که تولید کراتین و کلاژن را در پوست سر افزایش می‌دهد، باعث افزایش جریان خون می‌گردد و از سلامت موها و پوست سر محافظت می کند. جعفری همچنین در برگیرنده مس است که می‌تواند به تنظیم متابولیسم بدن و نیز سنتز ملانین کمک کند.

تَره، گیاهی از تیره شب‌بوها به ارتفاع ۱۰ تا ۶۰ سانتی متر با برگ‌های کوچک به رنگ سبز تیره و گل‌های خوشه‌ای کوچک سفید و ساقه‌های خزنده است. این گیاه سرشار از ویتامین‌ها و مواد معدنی است که برای سلامت و رشد موها بسیار مفیدند.

انواع گوشت قرمز و سفید، تخم مرغ، حبوبات و ماست منابع بسیار خوبی از پروتئین هستند که برای افزایش رشد مو می توانید از آنها استفاده کنید.

مصرف دانه‌ کتان و چیا، رشد مو را تقویت می‌کنند.

مطالب مشابه
فروش ویژه محصولات معتبر محصولات معتبر