یاس فان

آموزشی علمی هنری

فروش ویژه محصولات معتبر محصولات معتبر
سلامت

میزان اثر بخشی تزریق بلوک عصبی برای میگرن

عکس, میزان اثر بخشی تزریق بلوک عصبی برای میگرن

اگر تمام داروهای درمان میگرن ناتوان کننده را انجام داده اید و نتیجه نگرفته اید . اگر بوتاکس پیشانی و شقیقه ها نتوانست درد میگرن شما را کم کند با این روش درمانی جدید شانس خود را امتحان کنید.

فرایند بلوک عصبی، یک روش مؤثر در کاهش درد ناشی از میگرن است. بلوک عصبی به تزریق ماده بی حس کننده در اطراف اعصاب به خصوص به منظور پیشگیری از بروز درد ناشی از آن اعصاب است. با استفاده از تزریق بلوک عصبی می توان دردهای مختلفی شامل درد مزمن ناشی از سردردهای میگرنی را کاهش داد.

اگر با سردرد میگرنی، سردرد تنشی یا سردرد خوشه ای مزمن درگیر باشید، احتمالاً گزینه مناسبی برای تزریق بلوک عصبی خواهید بود. شاید با احساس تیر کشیدن، سوزش یا درد نبض دارد مواجه شوید و برای رفع آن از داروهای مختلفی استفاده کرده اید و به نتیجه ای دست پیدا نکردید.

در تزریق بلوک عصبی برای میگرن از ترکیب داروهای ضدالتهاب استروئیدی و بیحسی موضعی و تزریق آن در قاعده جمجمه یا پلک بالایی استفاده می شود. دو نوع بلوک عصبی برای کنترل درد میگرنی به کار گرفته می شود که عبارتند از:

تزریق عصبی اکسیپیتال یا پس سری
تزریق عصبی سوپرا اربیتال یا فوق کاسه چشمی
از شما خواسته می شود تا دراز بکشید و سپس محل تزریق ابتدا تمیز و سپس بیحس می شود. سوزن تا رسیدن به اطراف عصب مورد نظر وارد محل تزریق می شود و محل تزریق هم بعد از تزریق مالیده می شود تا ماده تزریق شده به خوبی پخش شود. درد حس شده در این فرایند، تفاوتی با تزریق های دیگر ندارد، پس نگران نباشید.

اگرچه تزریق بلوک عصبی برای میگرن یک روش نسبتاً ایمن و رایج محسوب می شود، می تواند با عوارض جانبی هم همراه شود. اما اگر موردی هم رخ دهد، معمولاً در همان روز تزریق فروکش کرده و از بین می رود. شایع ترین عوارض جانبی تزریق بلوک عصبی برای میگرن عبارتند از:

درد محل تزریق
عفونت
خونریزی
سرگیجه
ضعف یا کرختی

مطالب مشابه
فروش ویژه محصولات معتبر محصولات معتبر