یاس فان

آموزشی علمی هنری

فروش ویژه محصولات معتبر محصولات معتبر
سلامت

نشانه های آجیل تقلبی یا کهنه در بازار برای عید

عکس, نشانه های آجیل تقلبی یا کهنه در بازار برای عید

اگر قرار است مبلغ زیادی برای آجیل شب عید هزینه کنید پس بهتر است آجیل درجه یک اصل بخرید نه اینکه پول خود را دور ریخته و آیجل های تقلبی یا کهنه و مانده در مغاز ه ها را تهیه کنید.

آجیل را بو کنید تا اثری از بوی ترش، بوی کهنگی و یا نامطبوع احساس نکنید.از خرید آجیل در حجم زیاد خودداری کنید. بهتر است آجیل را در حجم کم و به شکل مستمر خریداری کنید.

نشانه اول تقلبی یا کهنه بودن درخشش زیاد آن است. اگر دیدید آجیل شما زیادی براق یا زیادی خوش و رنگ و لعاب است  در خرید آن شک کنید. یکی از ترفندهای فروشندگاه این است که آجیل های کهنه را رنگ می کنند یا محلول براق کننده می زنند تا تا نو و درجه یک دیده شود.آجیل تازه و مرغوب از مغز‌هایی بارنگ طبیعی برخوردار است. هیچ‌یک از مغز‌ها بیش‌ازحد نمی‌درخشند و یا قهوه‌ای و سوخته نیستند.

ترفند دیگر فروشندگان این است که به پسته ها شوک حرارتی می زنند تا حسابی دهان آنها باز شود.از خرید پسته‌های بیش‌ازحد خندان پرهیز کنید. این نوع پسته‌ها در اثر شوک حرارتی ناشی از قرار گرفتن در آب داغ و آب سرد سرباز کرده و خندان شده‌اند. در این فرآیند، کیفیت پسته افت کرده و خواص آن از بین رفته است.آجیل‌های نامرغوب خصوصا پسته ممکن است دارای قارچ‌های بیماری زا و خطرناک از جمله آفلاتوکسین باشند.

بهترین راهنمای خرید آجیل خوب این است که مقداری از آجیل را در دست خود بگیرید تا توسط رطوبت کف دست مرطوب شود. درصورتی‌که آجیل رنگ‌شده باشد، رنگ خوراکی به دست می‌چسبد.

آجیل‌های بودار و شور نباید بیش‌ازحد تیره باشند. این بدین معناست که مغز‌های آجیل بیش‌ازحد تفت خورده‌اند و تغییر رنگ و مزه داده‌اند.آجیل خوب و تازه به‌خصوص در مغز پسته، دارای کرم‌خوردگی نیست.مغز گردو در آجیل‌های نامرغوب، در اثر کهنگی خشک‌شده، تغییر حالت داده و تلخ‌مزه است.آجیل را پیش از خرید کاملاً قاطی کنید. در میان اجزای آجیل کهنه بقایای حیوانات و حشرات دیده می‌شود.

مطالب مشابه
فروش ویژه محصولات معتبر محصولات معتبر