یاس فان

آموزشی علمی هنری

فروش ویژه محصولات معتبر محصولات معتبر
سلامت

نشانه ها و مسری بودن بیماری کاوازاکی

عکس, نشانه ها و مسری بودن بیماری کاوازاکی

بیماری کاوازاکی در کودکان با تب شدید شروع می شود. پس از التهاب و قرمزی دور چشم شروع می شود. تحریک پذیری روده نشانه سوم این بیماری است. سپس راشهای پوستی به شکل مخملک، سرخک، التهاب‌های پوستی شدید، کهیر و … خود را نشان می‌دهد .

این بیماری کودکان  زیر ۵ سال را درگیر می کند و  طبق آمار بیشترین مبتلایان به این بیماری پسر بوده و دختران درصد کمتری به نسبت کودکان پسر در رابطه با ابتلا به بیماری کاوازاکی به خود اختصاص داده اند.

بیماری کاوازاکی را می‌توان یک بیماری عفونی دانست ، می‌توان سر منشاء را نیز باکتری‌ها یا ویروس‌های مشخصی دانست.
در هر صورت در صورتی که بدن کودک استعداد ژنتیکی لازم برای مبتلا شدن به این بیماری را داشته باشد، امکان ابتلا به این بیماری برای کودک وجود دارد. اما برخی از متخصصین بر این باورند که این بیماری سر منشاء عفونی داشته و در دسته بیماری‌های عفونی باید قرار گیرد.

آیا بیماری کاوازاکی مسری می‌باشد؟

بیماری کاوازاکی مسری نیست
از کودکی به کودکی دیگر منتقل نخواهد شد
و درصد ابتلا به این بیماری در بین کودکان یک خانواده بسیار کم بوده است
و رخ دادن تعداد دفعات یا موارد مبتلا شده به این بیماری به قدری کم بوده که به نوعی تاثیر نداشتن وراثت بر این بیماری را تایید می‌کند.
در نتیجه در رابطه با مسری بودن و انتقال این بیماری و مبتلا شدن کودک دیگری در صورت تماس با کودک مبتلا می‌توانیم این اطمینان را به شما بدهیم که به هیچ عنوان این بیماری مسری نبوده و کودک مبتلا، افراد سالم را حتی در صورت تماس نزدیک و منظم به این بیماری مبتلا نخواهد کرد

کودک مبتلا به بیماری کاوازاکی در برخی از موارد علائمی نظیر درد مفاصل، اسهال، درد در ناحیه شکم و … را نیز احساس کند و در برخی از موارد دیگر نیز این علائم به شکل التهاباتی و اختلالاتی در بخش‌های مختلف قلب نیز مشاهده شده است و در برخی از موارد اختلال در ریتم تپش قلب نیز مشاهده شده است.

مطالب مشابه
فروش ویژه محصولات معتبر محصولات معتبر