یاس فان

آموزشی علمی هنری

فروش ویژه محصولات معتبر محصولات معتبر
آرایشی

هر آنچه از موس صورت که نمی دانی

عکس, هر آنچه از موس صورت که نمی دانی

موس صورت اگر چه برای همه پوستها مورد نیاز است اما برای پوستهای چرب و آماده ی جوش و آکنه یک امر واجب است چرا که موس صورت این قدرت را دارد که چربی اضافی را از بین برده و جوشها را درمان کند. موس یک نوع فاندیشن محسوب می‌شود که ترکیبی از فرمول مایع و کرم را به همراه دارد. از نظر قوام، موس صورت کمی ضخیم‌تر از کرم مایع است، اما طرفداران بیشتری در بازار داشته و فوق‌العاده هم وزن سبکی دارد.

روش درست کردن موس لیمو به صورت فیلم آموزشی

عوارض موس صورت
استفاده از موس صورت هیچ عارضه خاصی ایجاد نمی کند. اما متخصصان زیبایی استفاده از موس صورت را برای پوست خشک توصیه نمی کنند. زیرا این ماده آرایشی روی پوست خشک ظاهر خوبی ندارد و اصطلاحا روی پوست به درستی نمی خوابد

نکات استفاده از موس صورت

صورت را تمیز کنید:در هنگام استفاده از موس صورت، پوست‌ صورت‌تان باید تمیز باشد. برای این منظور از شست و شوی صورت خود اطمینان حاصل کرده و سپس از یک پاک کننده مرطوب برای مالش از پایین به بالا صورت خود استفاده کنید. در نهایت می‌توانید پوست خود را با یک پارچه نرم یا حوله کاغذی خشک کنید.

از تونر استفاده کنید:استفاده از تونر هم کمک می‌کند که موس صورت حالت یکنواخت‌تری روی صورت شما داشته باشد. دقت داشته باشید که تونر را با ملایمت روی صورت خود بمالید. آن بخش‌هایی از صورت که مستعد چربی شدن هستند را حتما بیشتر مالش داده و مطمئن شوید که برای استفاده ز موس صورت آماده هستید.

از مرطوب کننده استفاده کنید:کارشناسان توصیه می‌کنند که بعد از استفاده از تونر، حتما از مرطوب کننده‌های پوست استفاده کنید. این مرطوب کننده‌ها ابتدا یک لایه نازک روی پوست ایجاد کرده و سپس کاملا جذب پوست می‌شوند. استفاده از این کرم هم باید حساب شده باشد و اجازه ندهید که منافذ پوست بسته شود.

موس را خوب پخش کنید:استفاده از موس صورت بسیار ساده است و مانند سایر لوازم آرایشی خود می‌توانید از آن استفاده کنید. ابتدا با انگشت خود کمی از موس را برداشته و به‌صورت ضربه‌ای آن را روی بخش‌های مختلف صورت خود قرار دهید. مناطق مستعد چرب شدن را مدنظر داشته باشید و به بینی، پیشانی و گونه‌ها بیشتر موس بزنید. از وسط صورت خود شروع به مالش موس صورت کنید. به این ترتیب، موس به خوبی پخش شده و به بخش‌هایی از صورت که لک دارد می رسد. موس بافت سبکی دارد و اجازه نمی‌دهد که با قرار گرفتن روی پوست، راه تنفس آن بسته شود.

از انگشتان کمک بگیرید:موس صورت قرار نیست که تمام جوش‌های صورت را بپوشاند، اما حداقل ظاهر یکدستی به صورت شما می دهد و کمک می‌کند که پوششی زیبا و نسبتا طبیعی داشته باشید. استفاده از براش آرایشی برای پخش موس چندان توصیه نمی‌شود. چرا که نوک انگشتان دارای گرمایی است که کمک می‌کند موس به‌راحتی پخش شود.

طرز استفاده از موس صورت
در مرحله اول، بسته به نوع پوششی که می‌خواهید، با انگشتان تمیز خود، کمی موس برداشته و آن را روی صورت خود بمالید. یک براش زیرسازی کوچک یا اسفنج آرایشی برداشته و موس صورت را روی پوست خود بمالید. این فرایند مشابه با فرایند کرم پودر مایع است.

اگر می‌خواهید که ظاهر صورت خود را هم نرم کنید، یک اسفنج مرطوب آرایشی برداشته و به آرامی آن را روی پوست خود فشار دهید. این کار سبب می‌شود که خطوط زمخت و ضربه‌های قلمو در صورت وجود از بین رفته و صورت‌تان ظاهری صاف و یکدست داشته باشد.

مزایای استفاده از موس صورت
۱- بافت سبک
موس صورت به‌دلیل ماندگاری بالایی که روی پوست صورت دارد، مورد توجه قرار گرفته است. این ماده بافت کاملا سبکی دارد و حالت یکدستی به پوست صورت شما خواهد داد.

۲- پوشاندن لک صورت
اگر به دنبال رفع عیوب صورت یا پوشاندن لک صورت با آرایش هستید، استفاده از موس صورت می‌تواند کاربردی باشد.

۳- جلوگیری از بستن منافذ پوست
بسیاری از لوازم آرایشی مشابه، جلوی نفس کشیدن پوست صورت را می‌گیرند. اما موس صورت این گونه نیست و به راحتی می‌توانید به‌عنوان گزینه جایگزین از آن استفاده کنید.

۴- بدون نیاز به تثبیت
موس صورت برای پوست خشک
کرم پودر نزدیک‌ترین کاربرد را با موس صورت دارد، اما برای تثبیت آن باید از پنکک استفاده کنید. این نیاز برای موس صورت از بین رفته است و احتیاجی به استفاده از تثبیت کننده ندارید.

۵- جلوه طبیعی
صورت شما با استفاده از موس صورت طبیعی‌تر دیده شده و جلوه‌ای نسبتا مات خواهد داشت. حس موس صورت هم به مانند ابزارهای آرایشی دیگر غلیظ نیست و راحت‌تر می‌توانید آن را در طول روز روی صورت خود داشته باشید.

۶- تنوع رنگ ها
رنگ‌هایی که موس صورت دارد هم تنوع بالایی داشته و برای انواع پوست‌ها مناسب است. حتما از یک مشاور در این زمینه کمک گرفته و ببینید که کدام رنگ می‌تواند برای پوست شما مناسب بوده و صورت‌تان را زیباتر جلوه دهد.

مطالب مشابه
فروش ویژه محصولات معتبر محصولات معتبر