یاس فان

آموزشی علمی هنری

فروش ویژه محصولات معتبر محصولات معتبر
سلامت

هر آنچه از گیاه دارویی کامفری میخواهی بدانی

عکس, هر آنچه از گیاه دارویی کامفری میخواهی بدانی

یکی از گیاهان دارویی که در دسته ی گیاهانی چون گل گاوزبان قرار می گیرد  گیاه دارویی کامفری است که از آن برای درمان سنتی شکستگی­ های استخوان ،  ترک‌خوردگی استخوان ،  تسریع بهبود کوفتگی، درمان گیاهی صدمات و سوختگی‌های پوستی استفاده می شود. از کامفری در مواقع بیماری استفاده کنید. در صورت بیماری، برگ های تازه را می توان برای چای استفاده کرد و می توان آن را به عنوان یک ضماد برای زخم های باز، جراحات، جوش ها یا خارش استفاده کرد. با توجه به روش مصرفی انتخابی ، بهتر است از مقادیر نسبتا کم استفاده کنید. به عنوان یک غذای پیشگیرانه و سالم نیز می توان از کامفری استفاده کرد، اما دوزهای بیشتر کامفری برای درمان های موثرتر ضروری هستند. بیمارانی که نیاز به مصرف کم دارند، می توانند یک دم نوش سبز تهیه کنند.

یاد بگیرید چگونه از آن کامفری استفاده کنید. کامفری را می توان مانند اسفناج، برگ های گیاه اشک نوزاد با حرارت کم و در کره ذوب شده، و با یک قاشق غذا خوری آب در صورت لزوم، بپزید.برای طعم دار کردن و ترد شدن آن ۸-۱۰ دقیقه اواخر پخت، نمک اضافه کنید.
چای کامفری درست کنید. چای کامفری را می توان با برگ های خشک یا تازه درست کرد.حدود ۴ عدد از برگ های تازه را چیده، آن ها را در یک قوری بریزید و آب جوش روی آن ها ریخته و اجازه دهید دم بکشد.
چای کامفری با یک قاشق چای خوری عسل و آب لیمو، بسیار خوشمزه است. از همان برگها می توان چندین بار چای دم کرد.

برگ های کامفری را بشویید و آنها را به یک سیم یا ریسمان محکم وصل کنید و برگها را نزدیک به سقف یک انبار خشک کنید. در آب و هوای راکد، آنها را می توان به آرامی در دستگاه آون با درب کمی باز نیز خشک کرد.
هنگامی که برگهای کامفری کاملاً خشک شدند، برگ ها را بین دستان خود حدود ۱/۴ مربع یا کمی بزرگتر خرد کنید.در این مرحله رگ های میان برگهای کامفری را با وردنه له کرده (با غلتک یا انبردست)، آنها را به اندازه کوچک تر خرد کرده و به برگ های خشک شده اضافه کنید. این کار بسیار مهم است، زیرا رگه های میان برگ های کامفری آلانتویین (Allantoin) بیشتری نسبت به سایر قسمت های برگ دارد.

نکته: آلانتوئین ماده ای است که از برخی گیاهان استخراج و دارای خواص التیام بخش قوی بوده و به بهبود زخمها کمک می کند و باعث بهبود بافت های تحریک شده و کاهش التهاب پوست ناشی از خشکی می شود. در واقع این ماده باعث سرعت بخشیدن به امر بازسازی پوست می شود.ا زمان مصرف، برگهای خرد شده ی کامفری را در یک بطری محکم نگه دارید.
دم کردن چنین چای سودمند و مفیدی، همانند چای معمولی انجام می شود.
با نوشیدن چای کامفری چند بار طی روز، از خواص درمانی و خوشمزه ی آن لذت ببرید تا سالم بمانید. پیشگیری بهتر از درمان است.

در درمان بیماری، ترکیب قوی تری از کامفری مورد نیاز استکل گیاه را به چهار یا چند بخش بیشتر تقسیم کنید و آن را در یک مکان آفتابی قرار دهید این گیاه چند ساله می تواند به طور ناخواسته بطور طولانی مدت زندگی کند.
گیاه کامفری نیازمند کود نیتروژن است، و برای رشد سریع این گیاه باید مقدار کافی کمپوست حاصل از بقایای مرغ یا سایر کودهای حیوانی برای آن مصرف کرد، اگر که کوددهی با گچ کشاورزی غیر ممکن باشد.
هنگام قلمه گرفتن از کامفری، از ساقه و برگها نیز استفاده کنید.از یک قابلمه استیل یا مسی استفاده کنید، اما از ظروف آلومینیومی هرگز استفاده نکنید.

مطالب مشابه
فروش ویژه محصولات معتبر محصولات معتبر