یاس فان

آموزشی علمی هنری

فروش ویژه محصولات معتبر محصولات معتبر
آشپزی

آموزش کیک مرغ شبیه کیک تولد زیبا و خوشمزه

عکس, آموزش کیک مرغ شبیه کیک تولد زیبا و خوشمزه

مواد لازم برای سس:
ماست هم زده ۱ لیوان
سس مایونز نصف لیوان
پنیرخامه ای ۱۰۰ گرم
نمک و فلفل سیاه و پولبیبر به مقدار لازم

مواد لازم برای غذای اصلی :
سینه مرغ بدون استخوان ۲ عدد
پیاز ۱ عدد
سیر ۲ حبه
نمک و فلفل سیاه و آویشن برای پختن مرغ به مقدار لازم
آب برای پختن مرغ ۲ لیوان
خیارشور ۷ عددمتوسط
گردو ۱۰ عدد
پیازچه و جعفری به مقدار دلخواه
نان تست ۱۶ عدد

دو عدد سینه مرغ را با دو عدد پیاز و دو عدد سیر به همراه نمک، فلفل و آویشن در یک قابلمه می ریزیم و دو لیوان آب روی آن ریخته و برای دو ساعت اجازه می دهیم تا پخته شود.بعد از این که آب مرغ کاملا کشیده شد از روی حرارت بر می داریم و می گذاریم خنک شود سپس در میکسر یا غذاساز می ریزیم تا کاملا میکس شود می توانید مرغ را ریش ریش هم کنید.

خیارشو را خرد می کنیم و به مرغ می افزاییم در ادامه گردو را در غذاساز خرد کرده و به مواد قبلی اضافه می نماییم.جعفری ها را تمیز پاک کرده و می شوییم و روی تخته آشپزخانه خرد می کنیم سپس پیازچه ها را نیز حلقه حلقه می کنیم و به مواد کیک مرغ اضافه می نماییم در این مرحله سس را آماده می کنیم.

برای درست کردن سس، ماست هم زده را با سس مایونز و پنیر خامه ای مخلوط می کنیم در ادامه نمک، فلفل سیاه و پولبیبر را اضافه می نماییم و همه مواد را با هم مخلوط می نماییم.دو سوم سس را مرحله به مرحله به مواد کیک مرغ اضافه کرده و مواد را با هم مخلوط می کنیم مواد کیک نه خیلی سفت و نه خیلی شل باید باشد اگر مواد سفت بود سس بیشتر می ریزیم.

دور نان تست را برش می زنیم و نان ها را یک ردیف داخل قالب می چینیم بهتر است از قالب کمربندی استفاده کنیم سپس روی نان تست از مایع آماده شده می ریزیم و صاف می کنیم.در ادامه یک لایه دیگر نان می گذاریم و مواد کیک مرغ می ریزیم به همین ترتیب تا پر شدن قالب ادامه می دهیم سپس ردیف آخر را سس مایونز می ریزیم و قالب را برای ۶ تا ۷ ساعت داخل یخچال می گذاریم.

بعد از این زمان فالب را خارج کرده و کیک مرغ را از داخل آن بیرون می آوریم دور نان تست را داخل غذاساز ریخته تا پودر شود سپس دور کیک را سس مایونز می زنیم و پودر را با کف دست دور آن می چسبانیم.در انتها دور ظرف سرو را تمیز می کنیم و برای تزیین کیک مرغ آن را با پیازچه خرد شده و گوجه گیلاسی تزئین می کنیم کیک مرغ خوشمزه ما آماده سرو است در کنار خانواده از خوردن آن لذت ببرید. نوش جان.

مطالب مشابه
فروش ویژه محصولات معتبر محصولات معتبر