یاس فان

آموزشی علمی هنری

فروش ویژه محصولات معتبر محصولات معتبر
آشپزی

پختن کیک در توستر بدون سوختن و خامی وسط کیک

عکس, پختن کیک در توستر بدون سوختن و خامی وسط کیک

درست کردن کیک داخل توستر یا درست کردن کیک داخل فر تفاوت های زیادی دارد و اگر میخواهید کیک را داخل توستر درست کنید باید با این آموزش همراه شوید تا روی کیک شما سیاه و سوخته نشود و داخل آن خام نماند.

قدم اول انتخاب درجه حرارت است.
دستور کیک‌ها اغلب برای فر توضیح داده می‌شود؛ بنابراین دمایی که گفته می‌شود دمای فر است. برای توستر باید از دما گفته شده ۲۵ درجه فارنهایت یا حدود ۱۴ درجه سانتی گراد کم کنید؛ و به زمان پخت حدود ۱۰ دقیقه اضافه شود.

قبل از قرار دادن کیک در توستر، توستر را ۱۰ دقیقه روشن کنید تا به دمای مناسب برسد و گرم شود.

مکان گذاشتن قالب کیک :

باید قالب کیک را تا می‌توانید از المنت‌های پایین و بالا دور کنید. پس بهترین جا برای قرار دادن قالب کیک در توستر جایی است که وقتی قالب کیک را در آن قرار می‌دهیدبالا و پایین قالب از المنت‌های بالا و پایین به یک فاصله باشند.

باید به این موضوع توجه شود که فضای توستر کوچک است و برای پخت کیک بزرگ و حجیم مناسب نیست. می‌توانید برای بزرگ شدن کیک در ۲ یا ۳ مرحله کیک درست کنید و با قرار دادن آن‌ها روی هم، کیک بزرگ درست کنید؛ بنابراین از ظرف‌های با قطر زیاد در توستر نباید استفاده شود.چون بعد از پف، کیک به المنت نزدیک می‌شود و روی کیک می‌سوزد. قطر قالب در توستر نباید بیشتر از ۵ سانتی متر باشد.

مواد داخل قالب چقدر باشد ؟

قالب کیک را تا نصف یا حداکثر دوسوم پر کنید تا وقتی کیک پف می‌کند جا برای پف داشته باشد و نسوزد.

برای نسوختن روی کیک و سیاه نشدن آن :

اگر امکان این وجود دارد که المنت‌های بالا را خاموش کنید بعد پخت روی کیک آن‌ها را خاموش کنید. وگرنه اگر این امکان برای توستر شما وجود ندارد و با رعایت نکات بالا باز روی کیک می‌سوزد. وقتی کیک کاملاً پف کرد و روی آن پخت، سریع کیک را از توستر بیرون بیاورید روی قالب کیک فویل آلومینیوم که یک طرف آن را چرب کردید که به کیک نچسبد، قرار دهید.

لازم نیست فویل دور قالب محکم شود. همین که روی کیک را بگیرد کافی است. بحدی باشد که هوا رد و بدل شود. با این ترفند روی کیک نمی‌سوزد. (فویل را همان اول ببرید و آماده کنید که سریع روی کیک بکشید و کیک را داخل توستر برگردانید.) اینکار هم باید وقتی انجام دهید که مطمئن شوید مواد کیک سفت شده و کیک کاملاً پف کرده، تا پف کیک نخوابد.

عکس, پختن کیک در توستر بدون سوختن و خامی وسط کیک

برای پختن داخل کیک :
وقتی دو سوم زمان پخت کیک در توستر گذشت، کیک را با خلال دندان چک کنید که پخته باشد. خلال دندان را وسط کیک بزنید. اگر کیک کاملاً پخته باشد چیزی به خلال نمی‌چسبد.معمولاً در دمای ۱۷۰ درجه حدود ۴۰ دقیقه طول می‌کشد تا کیک بپزد. اگر کیک نپخته زمان پخت را زیاد کنید و هر ده تا ۵ دقیقه با خلال دندان آن را چک کنید.

تا نیم ساعت بعد از قرار دادن کیک در توستر درب آن را باز نکنید تا پف کیک نخوابد. البته هرچه بیشتر بتوانید درب توستر را باز نکنید بهتر است.

مطالب مشابه
فروش ویژه محصولات معتبر محصولات معتبر