یاس فان

آموزشی علمی هنری

فروش ویژه محصولات معتبر محصولات معتبر
آشپزی

چطوری در منزل مربای تمشک مجلسی بپزیم

عکس, چطوری در منزل مربای تمشک مجلسی بپزیم

برای درست کردن نیم کیلو مربای تمشک شما به نیم کیلو تمشک تازه و هفتصد گرم شکر نیاز دارید. تمشکها را تمیز کرده و بگذارید در آب خیس بخورد. سپس آن را صاف کرده و آماده درست کردن مربا شوید.

تمشک‌ها را در یک قابلمه بریزید و شکر را به آن‌ها اضافه کنید و کمی هم بزنید و به مدت ۱۰ ساعت در یخچال قرار دهید تا تمشک‌ها آب بیاندازند و شکر کمی حل شود و به خورد تمشک‌ها برود، بعد از این مدت قابلمه را از یخچال بیرون بیاورید.سپس قابلمه را روی حرارت متوسط قرار می‌دهیم تا شکر کم‌کم حل شود، بعد با قاشق کف‌هایی که در سطح مخلوط جمع می‌شود را بگیرید و دور بریزید تا وقتی مربای تمشک پخته شد، خوشرنگ و شفاف شود، در این مدت مربای تمشک‌ها را به هم نزنید.

وقتی که مخلوط به کف رسید و یکسره کف کرد طوری که سطح مخلوط کاملا با کف پوشانده شد سپس با کفگیر کمی هم بزنید و بعد دوباره کف‌های اضافی سطح مربا را بگیرید و دور بریزید، روی حرارت ملایم اجازه دهید تا دوباره به طور کامل کف کند.سپس وقتی دوباره مربا کف کرد، منظور کف یکسره بعدی است نه کف‌های کوچک که در قسمت‌های مختلف سطح مربا به وجود می‌آید، در این زمان مربا به غلظت مناسب رسیده است، پس حرارت را خاموش کنید و اجازه دهید تا خنک شود.

وقتی مربا خنک شد غلظت آن زیاد می‌شود، سپس مربای تمشک خنک را در ظرف شیشه‌ای بریزید و درب آن را محکم ببندید و در یخچال برای مدتی نگه دارید برای این‌که مربا شکرک نزند در هنگام پخت کمی آب لیموی تازه به مربا اضافه کنید و هم بزنید.

بعد مربا تمشک را در ظرف مناسب بریزید و همراه با کره، خامه صبحانه و کره بادام زمینی و نان تازه به عنوان یک میان وعده سالم و مقوی برای پذیرایی یا یک صبحانه کامل و خوش عطر و خوش طعم همراه با چای داغ و یا شیر گرم سرو کنید.

مطالب مشابه
فروش ویژه محصولات معتبر محصولات معتبر