یاس فان

آموزشی علمی هنری

فروش ویژه محصولات معتبر محصولات معتبر
آشپزی

چگونه سمبوسه هندی درست کنیم همراه با آموزش تصویری

عکس, چگونه سمبوسه هندی درست کنیم همراه با آموزش تصویری

این آموزش برای به دست آوردن حدود ۱۷ سمبوسه است. شما برای درست کردن این غذای هندی به مواد زیر نیاز دارید :

برگ بو: ۱ برگ خشک شده و ریز خرد شده

پیاز بزرگ: ۲ عدد ریز خرد شده

گوشت چرخکرده گوساله: ۹۰۰ گرم

سیر: ۲ حبه رنده شده

سیب‌زمینی بزرگ: ۲ عدد پخته شده و خرد شده

نخود فرنگی: ۱ فنجان

روغن مایع: ۲ قاشق غذاخوری

دانه زیره سبز: ½ قاشق چایخوری

زنجفیل: ۱ قاشق غذاخوری رنده شده

نمک: ۱و ½ قاشق چایخوری

دارچین: ½ قاشق چایخوری

پودر هل: ½ قاشق چایخوری

فلفل سبز تند: ۲ قاشق غذاخوری ریز خرد شده

پودر فلفل سیاه: ½ چایخوری

خمیر فیلو یا یوفکا: ۱ بسته

پودر زیره سبز: یک قاشق چایخوری

پودر گشنیز: یک قاشق چایخوری

زردچوبه: ۱ قاشق چایخوری

پودر فلفل قرمز تند: ۱ قاشق چایخوری

عکس, چگونه سمبوسه هندی درست کنیم همراه با آموزش تصویری

ابتدا در یک قابلمه متوسط مقداری آب و نمک را جوش بیاورید. سیب‌زمینی‌ها را خوب بپزید تا نرم و مغز پخت شوند. سیب‌زمینی‌های پخته شده را ریز خرد کنید یا رنده کنید و کنار بگذارید.در یک ماهیتابه متوسط روغن را داغ کنید و دانه‌های زیره سبز و برگ بو را کمی روی حرارت ملایم تفت دهید. حالا پیاز را اضافه کنید و کمی تفت دهید تا پیاز‌ها سبک و طلایی شوند. گوشت چرخکرده را اضافه کنید و حدود ۵ دقیقه سرخ کنید. وقتی که رنگ گوشت قهوه‌ای شد سیر رنده شده و زنجفیل ریز خرده شده را اضافه کنید.

حالا نوبت اضافه کردن فلفل سیاه، نمک، پودر زیره سبز، پودر گشنیز، زردچوبه، پودر فلفل قرمز، دارچین و پودر هل است. سیب‌زمینی‌های پخته را به مواد فوق اضافه کنید. بعد از این‌که تمام مواد خوب با هم مخلوط و پخته شدند شعله گاز را خاموش کنید و ماهیتابه را کنار بگذارید تا سرد شود، سپس فلفل سبز تند خرد شده را به مواد اضافه کنید.حالا نوبت پیچیدن سمبوسه است. طرز پیچیدن سمبوسه با نان لواش یا خمیر فیلو به این ترتیب اس: در هر یک عدد خمیر فیلو یا یک تکه مربعی برش زده نان لواش یک قاشق از مایه گوشت و سیب‌زمینی بگذارید و به صورت مثلثی تا بزنید. با دست کمی خمیر پر شده را فشار بدهید تا مواد داخل آن خوب به هم بچسبند و منسجم شوند.

در یک ماهیتابه بزرگ و گود مقداری روغن را داغ کنید. مقدار روغن باید به حدی باشد که سمبوسه در آن غوطه‌ور شود. میزان داغی روغن هم مهم است. اگر روغن زیاد داغ نشود سمبوسه‌ها روغن زیادی به خود جذب می‌کنند و چرب می‌شوند.پس روغن را خوب داغ کنید و سمبوسه‌ها را با احتیاط در روغن بریزید. سه دقیقه برای سرخ شده سمبوسه کافی است. رنگ سمبوسه که طلایی شد با احتیاط آن را از ماهیتابه خارج کنید و روی دستمال حوله‌ای یا ستمال کاغذی بگذارید تا روغن اضافی گرفته شود. سمبوسه گوشت هندی اصل را باید داغ سرو کنید.

مطالب مشابه
فروش ویژه محصولات معتبر محصولات معتبر