یاس فان

آموزشی علمی هنری

فروش ویژه محصولات معتبر محصولات معتبر
سلامت

چگونگی خربزه برای دیابت و فشار بالا راه تشخیص خربزه شیرین

عکس, چگونگی خربزه برای دیابت و فشار بالا راه تشخیص خربزه شیرین
خربزه همانند میوه های دیگر سرشار از ویتامین و مواد مفید است . طبیعت خربزه معتدل و تر است. زنان باردار حتما خربزه مصرف کنند به دلیل میزان بالای فولات در آن. زیرا فولات به تولید و نگه داری سلول های جدید بدر زنان باردار کمک کرده و از اختلال لوله عصبی جنین جلوگیری می کند و سدیم اضافی از بدن، را دفع و از احتباس آب جلوگیری می کند. هم چنین بهتر است بدانید بر خلاف باور بعضی خربزه لاغر می کند. ۹۰ درصد خربزه آب است. خربزه برای بیماران ریه هم توصیه می شود  به دلیل داشتن ویتامین A به جوانسازی ریه ها کمک می کند و برای سیگاری هایی که به علت مصرف سیگار ریه هاشان آسیب شدید دیده اند مفید است.خربزه دارای ترکیباتی است که اعصاب را آرام کرده و اضطراب ها را کاهش و از اختلالات خواب جلوگیری می کند.خربزه سرشار از پتاسیم است و با کنترل فشار خون از پرفشاری خون جلوگیری کرده و مانع از آسیب سدیم به بدن می شود. آدنوزین خربزه برای قلب مفید است و با خاصیت رقیق کنندگی خون از لخته شدن خون در سیستم قلبی عروقی جلوگیری می کند. ویتامین C موجود در خربزه از تصلب شرایین جلوگیری و از سکته قلبی پیشگیری می کند.سلول های کلیه در نفروپاتی دیابتی که یک اختلال کلیوی است، به شکل خطرناکی آسیب می بینند.خربزه مفید برای افراد دیابتی
خربزه دارای قند اندکی است – ۱۰۰ گرم خربزه فقط حاوی ۸ گرم قند است و با بهبود متابولیسم (سوخت و ساز) انسولین در بدن سبب افزایش ناگهانی سطوح قند خون نمی شود زیرا قند این میوه به آهستگی وارد جریان خون می شود.
خربزه برای تنظیم فشار خون بالا
مصرف خربزه به دلیل دارا بودن پتاسیم موجود در خود به تسکین بیماری فشار خون بالا کمک می کند. پتاسیم گشاد کننده ی رگ ها است و باعث شل شدن عروق خونی، کاهش فشار خون، و افزایش میزان جریان خون در عروق خونی می شود.
راه تشخیص خربزه شیرین
برای تشخیص دادن خربزه های‌ شیرین باید بـه رنگ خریزه دقت کنید بـه این صورت کـه هر چقدر رنگ خریزه تیره مایل بـه نارنجی باشد و خط های‌ سفید روی ان بیشتر باشد احتمال شیرین بودن خربزه بالاتر میرود.

مطالب مشابه
فروش ویژه محصولات معتبر محصولات معتبر