یاس فان

آموزشی علمی هنری

فروش ویژه محصولات معتبر محصولات معتبر
آشپزی

چیز کیک چیست و آموزش چیز کیک موز

عکس, چیز کیک چیست و آموزش چیز کیک موز

چیز کیک همیشه طرفداران زیادی دارد . شاید برای شما هم سوال باشد که اصلا چیز کیک چیست ؟ چیزکیک ها در حالت کلی از دو لایه تهیه میشوند لایه بالایی که معمولا ضخیم و نرم بوده و از موادی مانند پنیر تازه، تخم مرغ، و شکر تشکیل می شوند. لایه پایینی آن بیشتر از بیسکویت های ترد و یا کیک تشکیل می شود.چیزکیک ها معمولا با شکر شیرین و با موادی مانند میوه، مغزیجات، و خامه طعم دار میشوند. در این پست از یاس فان یک چیز کیک خوشمزه با موز را به شما آموزش می دهیم. ( می توانید برای لایه ی رویی چیز کیک موزی از ژله ی موز استفاده کنید، داخل آن موز حلقه حلقه شده بریزید و به دلخواه آن را تزیین کنید.)

مواد لازم برای چیز کیک موزی به دو روش ساده
بیسکویت پتی بور ۱ بسته
کره آب شده ۱/۲ پیمانه
موز ۳ عدد
زرده تخم مرغ ۴ عدد
شیر ۲ پیمانه
شکر ۱/۲ پیمانه
نشاسته ذرت ۱/۴ پیمانه
نمک ۱/۲ قاشق چای خوری
کره ۲ قاشق سوپ خوری
عصاره وانیل ۱ قاشق چای خوری
پنیر ماسکارپونه ۱ بسته

۱- ۲ پیمانه بیسکویت پتی بور خرد شده را داخل کاسه بریزید. کمی کره ی آب شده به آن اضافه کنید و هم بزنید تا بافت آن منسجم شود. بیسکویت ها را داخل قالب کمربندی بریزید و با دست فشار دهید تا سفت شود.۷۰۰ گرم پنیر خامه ای را داخل کاسه بریزید. ۳/۴ پیمانه شکر و ۳ عدد تخم مرغ به آن اضافه کنید و با همزن خوب هم بزنید. ۱/۲ پیمانه موز را له کنید و با سایر مواد مخلوط کنید. در آخر ۱ قاشق چایخوری وانیل را نیز اضافه کرده و هم بزنید. وقتی همه ی مواد با هم خوب مخلوط شد، آن را روی بیسکویت ها داخل قالب بریزید.

فر را در دمای ۱۸۰ درجه سانتی گراد گرم کنید و قالب را به مدت ۱ ساعت داخل آن قرار دهید.۴- ۲ و ۱/۲ پیمانه شیر را داخل کاسه ای بریزید. ۱ بسته پودینگ وانیلی (یا موزی) را داخل شیر بریزید و حل کنید. ۱ پیمانه خامه قنادی زده شده را به آن اضافه کنید و با استفاده از لیسک به صورت دورانی هم بزنید تا مخلوط شوند.بعد از ۱ ساعت قالب را از فر درآورید و اجازه دهید خنک شود. یک موز را حلقه حلقه خرد کنید و یک لایه روی آن بچینید. سپس پودینگ آماده شده را روی حلقه های موز بریزید و با استفاده از لیسک صاف کنید. چیز کیک را به مدت ۲ ساعت در یخچال قرار دهید. بعد از آن چیز کیک شما آماده است. می توانید روی آن را با اسپری خامه تزیین کنید.

مطالب مشابه
فروش ویژه محصولات معتبر محصولات معتبر