یاس فان

آموزشی علمی هنری

فروش ویژه محصولات معتبر محصولات معتبر
آشپزی

یارما شورباسی ارومیه را به روش سنتی بپز

عکس, یارما شورباسی ارومیه را به روش سنتی بپز

مواد لازم برای پنج نفر

روغن: به مقدار لازم…………………….سبزی خوردن، نان تازه و دوغ: برای سرو

رب گوجه: یک قاشق غذاخوری…………………….فلفل سبز: یک عدد

آب: ۵ تا ۶ پیمانه…………………..پیاز: یک عدد

بلغور گندم: یک پیمانه…………………….سیب زمینی: یک عدد

نخود: یک پیمانه………………………لوبیا قرمز: یک پیمانه

فلفل: یک عدد…………………….گوجه فرنگی: یک عدد

نمک، فلفل، زردچوبه: به مقدار لازم…………………….مرزه خشک: یک قاشق غذاخوری

نکات مهم

با ریختن آب جوش زیاد سوپ را شل و آبکی نکنید.برخی افراد از مخلوط تره، گشنیز، جعفری و اسفناج نیز در این آش استفاده می‌کنند.شما می‌توانید برای ترش مزه کردن این آش یا سوپ از کمی آبغوره نیز استفاده کنید.

آموزش:

بلغور گندم را از نیم ساعت قبل خیس کنید. مقداری روغن در یک قابلمه بریزید و آن را روی حرارت متوسط گاز قرار دهید تا روغن داغ شود. سپس پیازهای نگینی خرد شده را در قابلمه بریزید و آن‌ها را تفت دهید تا طلایی و سبک شوند. در ادامه نمک، فلفل و زردچوبه را به پیازهای سرخ شده بیفزایید و آن‌ها را خوب مخلوط کنید و تفت دهید.

در مرحله بعد، گوجه‌فرنگی نگینی خرد شده را در قابلمه بریزید و آن‌ها را برای چند دقیقه با پیاز داغ، سرخ کنید و تفت دهید. سپس بلغور را آبکش کنید و آن را به‌همراه دو پیمانه آب جوش در قابلمه بریزید و درب آن را ببندید تا بلغورها روی حرارت ملایم گاز بپزند. پس از پخت بلغور، سیب‌زمینی نگینی خرد شده، فلفل دلمه‌ای و فلفل سبز تند خرد شده را به‌همراه دو پیمانه آب جوش در قابلمه بریزید و اجازه دهید تا سوپ شما روی حرارت ملایم گاز بپزد و جا بیفتد. هم زدن مداوم سوپ بلغور را فراموش نکنید؛ زیرا بلغور به سرعت ته می‌گیرد.

پس از پخت کامل سیب‌زمینی‌ها، لوبیا و نخود پخته را به‌همراه رب گوجه‌فرنگی سرخ شده و مرزه خشک در سوپ بریزید و صبر کنید تا سوپ برای ۱۰ دقیقه دیگر بپزد و جا بیفتد. اگر احساس کردید که آب سوپ شما کم است، کمی آب جوش در مرحله افزودن حبوبات به سوپ اضافه کنید. یارما شورباسی را به‌همراه سبزی خوردن، نان تازه و دوغ سرو کنید.

مطالب مشابه
فروش ویژه محصولات معتبر محصولات معتبر