یاس فان

آموزشی علمی هنری

فروش ویژه محصولات معتبر محصولات معتبر
آرایشی

گلت موهای قدیمی بهتر است یا کراتین کردن مو

عکس, گلت موهای قدیمی بهتر است یا کراتین کردن مو

گلت در واقع نام یک برند است که در زمینه صاف نمودن موها و محصولات مراقبتی پوست فعالیت می نماید. با توجه به کارایی و کیفیت خوب محصولات آن امروزه از نام گلت مو برای تمام محصولات صاف کننده استفاده می شود. در نظر داشته باشید که وجود پیوند های گوگردی بین موها موجب وز شدن آنان می شود. در واقع این پیوندهای گوگردی ما بین پیوندهای پروتئینی موها قرار گرفته و منجر به گره خوردن موها می شوند. گلت قادر است تا این عوامل انسداد را به کل از بین ببرد. عموما افرادی که از گلت مو برای صاف کردن استفاده می نمایند، می توانند تاثیرات آن را بین ۴ تا ۶ ماه مشاهده نمایند. با توجه به رشد موها این مدت می تواند متغیر باشد، اما به صورت کلی عنوان می شود که بین دو گلت حدود ۹ تا ۱۲ ماه فاصله ایجاد نمایید.

تفاوت کراتین و گلت مو:
کراتینه کردن مو باعث صافی موها می شود اما با انجام کراتینه، ریشه و ساقه موها تقویت شده و همچنین برای انجام صافی هیچ گونه بافت پروتئینی از بین نخواهد نرفت. البته گفتنی است که از این روش برای موهای آسیب دیده و خشک نیز استفاده می شود تا موها تقویت شوند.

تفاوت کراتین و گلت:در روش گلت که از مواد شیمیایی استفاده می شود، عموما ساختار های پروتئینی موها از بین می روند. از این مواد شیمیایی برای موهای رنگ شده نمی توان بهره برد. با توجه به اینکه ساختار موها در این روش از بین می رود لذا باعث می شود تا ساقه مو خشک شده و رطوبت خود را از دست دهد. گلت عموما در فاصله چند سانتی متری از ریشه موها زده می شود تا به مو آسیبی وارد نشود. درحالیکه در روش کراتینه تلاش می شود تا مواد کراتینه به ریشه مو برسند تا باعث تقویت مو گردد، مانند ماسک حنا برای مو. چنانچه در روش گلت زمان بیش از حد معمول سپری شود و مواد بر روی موها باقی بماند، باعث آسیب رسیدن جدی به مو خواهد شد.

گلت مو یکی از روش های صاف کردن مو می باشد که قادر است موهای شما را به مدت طولانی صاف و خوش حالت نگه دارد. برای گلت مو نیز مانند روش هیبرید مو، عموما از مواد شیمیایی خاصی استفاده می نمایند. این مواد انواع پیوندهای گوگردی را از بین برده و موها را از حالت وز خارج می نماید.

گلت بر روی موهای رنگ نشده بهترین پاسخ را می دهد، لذا بهتر است تا حدود ۵ تا ۶ ماه قبل از گلت، از رنگ کردن مو بپرهیزید.

یکی از مزیت های اصلی صاف کردن موها به این روش، سریع بودن اثرگذاری آن است. به عبارت دیگر شما در کمتر از ۲۰ الی ۳۰ دقیقه می توانید کل موهای خود را صاف نمایید. این روش نیاز به حرارت ندارد لذا موها از آسیب های حرارتی در امان می باشد. از سوی دیگر، یکی دیگر از مزیت های گلت مو در این مورد است، که شما می توانید با توجه به موهای خود از نوع مختلف گلت و البته مناسب استفاده کنید که به موهای شما آسیبی وارد نشود.
اگر مجبور شدید بر روی موهای رنگ شده از گلت استفاده نمایید، یا موهای شما دارای موخوره است، حتما آن را کوتاه نمایید و درمان موخوره انجام دهید.
کار کردن با مواد شیمیایی نیاز به دانش و تخصص دارد. لذا برای جلوگیری از آسیب موها بهتر است تا عملیات صاف شدن توسط افراد با سابقه و مجرب انجام شود.
گلت ها در دو نوع صفر و قوی طبقه بندی می شوند. انواع صفر برای موهایی استفاده می شود که دارای میزان وزی کمتری هستند و عموما کم پشت یا نازک هستند. برای این دسته از موها بهتر است تا مواد گلت مو حدود ۲۵ دقیقه بر روی موها باقی بماند. در انواع قوی که برای موهای پرپشت با وزی زیاد استفاده می شود، مواد گلت حدود ۳۰ دقیقه بر روی موها باقی خواهد ماند.

عوارض گلت مو:
با گلت نمودن مو ها دیگر امکان حالت گرفتن با استفاده از براشینگ مو و فر کردن مو با بیگودی وجود ندارد.
اگر از مواد با کیفیت استفاده نکنید و یا نزد افراد کم سابقه این کار را انجام دهید، باعث می شود تا موهای شما آسیب ببیند.
چنانچه قبل از گلت کردن، موهای خود را رنگ یا دکلره نمودن باشید، با گلت دچار موخوره خواهید شد.
با انجام گلت، به دلیل اینکه ساختار مو تغییر می یابد، عموما موها خشک می شوند. برای مراقبت از موها در این مدت لازم است تا از آبرسان ها و سرم های مغذی استفاده کنید.

مطالب مشابه
فروش ویژه محصولات معتبر محصولات معتبر