یاس فان

آموزشی علمی هنری

فروش ویژه محصولات معتبر محصولات معتبر
سلامت

یک زبان سالم باید صورتی باشد علت قرمزی زبان و درمان

عکس, یک زبان سالم باید صورتی باشد علت قرمزی زبان و درمان
یک زبان سالم باید صورتی ملایم باشد و تیره شدن زبان و قرمزی آن نشانه ی بیماری است و باید حتما پیگیری پزشکی شود. البته طبق آخرین تحقیقات کرونا هیچ نقشی در تغییر رنگ زبان افراد مبتلا نداشته است و در صورت تغییر رنگزبان نگران کرونا نباشید.
زبان قرمز می تواند نشانه ای از:کمبود ویتامین باشد: کمبود فولیک اسید و ویتامین ب ۱۲ ممکن است زبان شما را به رنگ قرمز تبدیل کند.
زبان جغرافیایی: این حالت باعث می شود یک الگوی نقشه ای از نقاط قرمزی در سطح زبان شما ایجاد شود. “این لکه ها می توانند در اطراف یک حاشیه سفید بسازند و موقعیت آنها در زبان شما ممکن است در طول زمان تغییر کند زبان جغرافیایی معمولا بی ضرر است.”
تب سرخ: عفونتی است که باعث می شود زبان ظاهری مثل توت فرنگی (قرمز و دانه دانه) پیدا کند. “اگر شما تب بالا و زبان قرمزی دارید، نیاز به مراجعه به پزشک دارید. آنتی بیوتیک ها برای درمان تب سرخ ضروری هستند.
بیماری کاوازاکی: وضعیتی است که می تواند زبان را به شکل توت فرنگی تبدیل کند. این مورد در کودکان زیر ۵ سال دیده می شود و با تب بالا همراه است ؛ ” سندرم کاوازاکی یک بیماری جدی است که نیاز به مراجعه به پزشک دارد.”
اگر زبان شما سیاه و مودار به نظر برسد، برآمدگی هایی روی زبانتان در طول زندگی شما رشد می کند ؛ در بعضی از مردم، آنها بیش از حد بلند می شوند، که باعث می شود بیشتر پناهگاهی برای باکتری ها شوند.

مطالب مشابه
فروش ویژه محصولات معتبر محصولات معتبر