یاس فان

آموزشی علمی هنری

فروش ویژه محصولات معتبر محصولات معتبر
آموزشی

آموزش ته چین مرغ برای دو نفر ویژه ی عروس ها

عکس, آموزش ته چین مرغ برای دو نفر ویژه ی عروس ها

ته چین مرغ یک غذای مجلسی خوشمزه و همه پسند است البته باید فوت و فن های آن ها را بدانید . درست کردن این غذا در تعداد کم شاید سخت تر از تعداد زیاد باشد. شما نیاز به یک قابلمه ی خوب تفلون دارید که مواد به آن نچسبد.

مواد لازم برای دو نفر

۲ پیمانه برنج ، یک عدد سینه مرغ
زرده تخم مرغ یک عدد ، نمک و فلفل به میزان لازم
آبلیمو به میزان لازم ،ماست شیرین ۳ قاشق غذاخوری
زرشک و خلال پسته برای تزئین غذا ،زعفران به میزان لازم

در ابتدا سینه مرغ را با افزودن فلفل و نمک و مقداری آب لیمو درون ظرفی مناسب طعم دار نمایید ، در ظرف را با سلفون بپوشانید و برای چند ساعت درون یخچال قرار دهید تا مرغ شما مزه دار شود ، بعد از اینکه مرغ آماده طبخ شد آنرا گریل نمایید ، مرغ را خرد کنید و برای آماده کردن برنج دست بکار شوید . در مرحله بعد زرده تخم مرغ را با ۳ قاشق غذاخوری ماست مخلوط کنید و خوب هم بزنید حالا مقدار کمی نمک و فلفل به این مخلوط اضافه کنید، حسابی هم بزنید تا یکدست شود در مرحله بعد زعفران دم کرده را به این مایه اضافه کنید .

برنج را با مقدار کمی نمک بصورت زنده و نیم پز آبکش کنید ، حالا برنج آبکش شده را با مخلوط زرده تخم مرغ و ماست مخلوط کنید، قابلمه ای مناسب برای تهیه غذا انتخاب کنید و با روغن کف و دیواره های آنرا چرب نمایید، نیمی از برنج را کف قابلمه ریخته و فیکس نمایید.حالا تیکه های مرغ را روی آن چیده ( میتوانید در کنار مرغ از خلال پسته هم استفاده کنید) الباقی برنج را درون قابلمه ریخته و دم کنی را قرار دهید ، اجاق را روشن نموده حرارت آن را کم کنید، شعله پخش کن را زیر قابلمه قرار دهید و برای مدت زمان ۴۰ دقیقه اجازه دهید تا برنج دم کشیده و طلایی و خوش رنگ بشه ، حالا میتوانید با زرشک و خلال پسته ته چین را تزئین نمایید.

مطالب مشابه
فروش ویژه محصولات معتبر محصولات معتبر