یاس فان

آموزشی علمی هنری

فروش ویژه محصولات معتبر محصولات معتبر
آشپزی

آموزش رولت نارگیلی با خامه صبحانه

عکس, آموزش رولت نارگیلی با خامه صبحانه

این رولت خوشمزه با بافت سبک و نرم و دلچسبش از موادی چون پودر بیسکوئیت، خامه صبحانه،گردو پودر شده،شکلات ذوب شده و …. تهیه شده است. برای درست کردن کیک اندازه های زیر را به دقت فراهم کنید.

پودر بیسکوئیت ۲۵۰ گرم معادل ۱ پیمانه و ۴/۳ پیمانه
پودر قند ۷۰ گرم معادل ۲/۱ پیمانه
شکلات ذوب شده ۱۰۰ گرم معادل ۱ پیمانه سرخالی
گردو پودر شده ۱۰۰ گرم معادل ۱ پیمانه
پودر کاکائو ۱ قاشق سوپ خوری
خامه صبحانه ۱۲۰ گرم معادل ۵ قاشق سوپ خوری
مواد لازم برای خامه میانی
پودر نارگیل چرب ۱۳۰ گرم معادل ۱ پیمانه و ۲/۱ پیمانه
خامه صبحانه ۱۰۰ تا ۱۵۰ گرم معادل ۴ تا ۶ قاشق سوپ خوری
پودر قند ۲ قاشق سوپ خوری

مواد لازم برای گاناش
خامه صبحانه ۵۰ گرم معادل ۲ قاشق سوپ خوری
شکلات سکه‌ای ۵۰ گرم معادل ۲/۱ پیمانه
طرز تهیه رولت نارگیلی

پودر نارگیل را در یک ظرف بریزید و سپس پودر قند را روی آن الک کنید و با هم ترکیب کنید بعد خامه صبحانه را کم‌کم به مواد اضافه کنید و با قاشق هم بزنید تا حالت خمیری بگیرد و نرم و لطیف و یکدست شود.اگر خمیر تشکیل شده شل بود می‌توانید مقداری پودر نارگیل به آن اضافه کنید و اگر سفت بود مقداری خامه اضافه کنید، غلظت مواد باید به اندازه‌ای باشد که بتوانید آن را به راحتی روی رولت بریزید و پخش کنید، سپس آن را کنار بگذارید.

سپس در یک ظرف بیسکوئیت پودر شده را بریزید و به آن گردو پودر شده را اضافه کنید و هم بزنید و بعد پودر قند را روی آن‌ها الک کنید و سپس پودر کاکائو را هم روی مواد الک کنید تا گلوله نشود و بعد همه را با هم ترکیب کنید تا یکدست شوند.بعد مقداری شکلات را در یک ظرف بریزید و به روش بن‌ماری روی بخار کتری ذوب کنید و سپس به مواد اضافه کنید و هم بزنید تا با هم مخلوط شوند و بعد خامه صبحانه را هم روی مواد بریزید و هم بزنید تا کاملا با هم ترکیب شوند و با دست ورز دهید.

اگر خمیر خشک بود می‌توانید مقداری خامه یا شیر اضافه کنید و هم بزنید تا وقتی که خمیر نرم و لطیف شود و به دست نچسبد، سپس خمیر را روی کاغذ روغنی یا ورق نسوز قرار دهید و روی آن را هم کاغذ روغنی یا پلاستیک قرار دهید و با وردنه پهن کنید.

سپس با کاتر اطراف خمیر را مرتب کنید و دوباره سلفون را روی خمیر قرار دهید و با وردنه خمیر را باز کنید و سلفون را بردارید و مواد میانی را روی خمیر بریزید و با پالت پخش کنید به طوری که تمام سطح خمیر را بپوشاند و سطح آن را صاف کنید.

بعد خمیر را به کمک کاغذ روغنی یا ورقه نسوز زیر آن رول کنید و سپس روی آن را با پلاستیک بپوشانید و در یخچال قرار دهید و اجازه دهید تا به مدت تقریبا ۶ ساعت استراحت کند تا بافت رولت سفت و منسجم شود و خامه میانی به خورد کیک برود.

برای درست کردن گاناش خامه صبحانه را در یک ظرف بریزید و روی حرارت ملایم قرار دهید تا گرم شود وقتی که خامه یک جوش ریز زد شکلات سکه‌ای را به آن اضافه کنید و با قاشق هم بزنید تا شکلات ذوب شود و با خامه کاملا مخلوط و یکدست شود.

سپس گاناش را از روی حرارت بردارید و در دمای محیط اجازه دهید تا خنک شود، بعد داخل قیف بریزید و گاناش را روی رولت بریزید و پخش کنید و دوباره رولت را داخل یخچال قرار دهید تا گاناش خودش را بگیرد و سفت و منسجم شود.بعد رولت نارگیلی را از یخچال بیرون بیاورید و با پودر پسته، پودر نارگیل، خرده‌های مغز گردو، خلال بادام و خرده‌های مغز فندق تزئین کنید و سپس آن را در اندازه‌های دلخواه برش بزنید و بعد در ظرف مناسب بچینید و همراه با چای یا قهوه سرو کنید

مطالب مشابه
فروش ویژه محصولات معتبر محصولات معتبر