یاس فان

آموزشی علمی هنری

فروش ویژه محصولات معتبر محصولات معتبر
آشپزی

آموزش ساده اما خوشمزه ترین آش

عکس, آموزش ساده اما خوشمزه ترین آش

شما میتوانید برای تهیه این آش از لوبیا و نخود کنسرو شده استفاده کنید یا اینکه همیشه از قبل مقداری حبوبات پخته شده در فریزر داشته باشید. حبوبات را نفخ گیری کرده و بگذارید کاملا بپزد و پس از خنک شده در بسته های مناسب فریز کنید. ( اگر از کنسرو استفاده می کنید آن را داخل صافی بشورید تا رب آن برود )

مواد لازم:

حبوبات پخته (نخود و لوبیا چیتی و عدس و ماش ) از هر کدام یک پیمانه ( یا یک قوطی کنسرو از هر کدام)

نعناع خشک و کشک و روغن به میزان لازم …………..آب به میزان لازم

سبزی آش (تره، شوید، گشنیز و اسفناج) نیم کیلو …………. سیر یک بوته

پیاز بزرگ ۲ عدد  …………. آرد ۲ قاشق غذاخوری

رشته آشی ۲۰۰ گرم ……………….نمک و زرد چوبه به میزان لازم

آموزش:

قبل از شروع هر کاری یه قابلمه رو تا نیمه آب میریزیم و میذاریم تا آب به جوش بیاد.پیازها رو خرد کرده و بدون روغن رو حرارت ملایم قرار میدیم تا آبش کشیده بشه.بعد که آبش تموم شد روغن رو اضافه میکنیم و میذاریم تا طلایی بشه.

که پیاز های من یه کم زیاد طلایی شد.بعد پیازها رو از روغن در میاریم تو یه ظرف دیگه میریزیم ،اینم تا یادم نرفته بگم که مقداری از پیاز داغ و سیر داغ و نعناع داغ رو واسه تزیین نگه میداریم.تو یه تابه دیگه کمی روغن ریخته و سپس چند قاشق نعناع رو بهش اضافه میکنیم و کمی تفت میدیم و حرارت را خاموش می کنیم.

برای اینکه زیاد ظرف کثیف نکنیم تو همون تابه که پیاز رو سرخ کرده بودیم سیر رو داخل روغن داغ رنده می کنیم و بهش کمی زرد چوبه میزنیم و تفت میدیم.بعد اون دو قاشق آرد رو ریخته و خیلی کم تفت میدیم.و دو قاشق از نعناع داغ و دو قاشق از پیاز داغ رو اضافه و با هم مخلوط میکنیم و میذاریم کنار.

حالا آب که در حال جوش بود حبوبات پخته شده رو داخل قابلمه میریزیم و میذاریم تاده دقیقه بجوشه.بعد سبزی رو هم بهش اضافه میکنیم.دوباره میذاریم تا بجوشه وقتی که جوش اومد پیاز داغ و سیر داغ و نعناع و آرد رو که تفت داده بودیم به مواد داخل قابلمه اضافه می کنیم و میذاریم تا بیست دقیقه بجوشه.-بعد ده دقیقه آخر هم رشته رو اضافه میکنیم و میذاریم تا جا بیفته. بعد هم که تو ظرف مورد نظر ریخته و تزیین می کنیم.

مطالب مشابه
فروش ویژه محصولات معتبر محصولات معتبر