یاس فان

آموزشی علمی هنری

فروش ویژه محصولات معتبر محصولات معتبر
آشپزی

آموزش سالاد ازمه بادمجان سالادی شیک و ارزان برای مهمان

عکس, آموزش سالاد ازمه بادمجان سالادی شیک و ارزان برای مهمان

این سالاد در واقع بادمجان ساطوری شده با ترکیبی از سبزیجات معطر و بسیار خوشمزه است. برای درست کردن آن برای جدود چهار نفر به مواد زیر نیاز دارید:

سیر ۱ حبه
بادمجان قلمی ۸ عدد
پیاز ۲ عدد
فلفل دلمه ای ۲ عدد
گوجه فرنگی ۲ عدد
جعفری ۱ دسته
رب فلفل تند ۱ قاشق غذاخوری
نمک و فلفل سیاه به مقدار کافی
زردچوبه و روغن به مقدار کافی

در ابتدای کار فر را با دمای ۲۲۰ درجه سانتیگراد روشن می کنیم و اجازه می دهیم گرم شود. در ادامه بادمجان ها، گوجه فرنگی ها و فلفل دلمه ای ها را درون سینی فر می چینیم.در این مرحله سینی را درون فر قرار داده و اجازه می دهیم مواد به طور کامل کباب شوند. پس از گذشت ۴۰ تا ۴۵ دقیقه سینی را از فر خارج می کنیم و کنار می گذاریم تا سبزیجات کاملا از حرارت بیفتند و خنک شوند.

حالا پوست و قسمت های اضافی بادمجان ها، گوجه فرنگی ها و فلفل دلمه ای های را جدا می کنیم. در ادامه مواد را روی تخته قرار داده و با چاقو به صورت ساطوری ریز خرد می کنیم و کنار می گذاریم. پیاز را به صورت ریز خرد کرده و به همراه کمی روغن داخل یک تابه مناسب می ریزیم، سپس به خوبی تفت می دهیم تا پیاز سبک و شیشه ای شود. در ادامه مقداری نمک، فلفل سیاه و زردچوبه اضافه کرده و تفت می دهیم.

حالا رب فلفل تند (یا رب گوجه فرنگی) را اضافه کرده و کمی تفت می دهیم، سپس سیر را رنده کرده و به تابه می افزاییم. در ادامه جعفری را به صورت ساطوری ریز خرد کرده و به تابه اضافه می کنیم، سپس کمی تفت می دهیم. سپس ترکیب بادمجان ساطوری شده را به تابه اضافه کرده و مواد را به خوبی ترکیب می کنیم تا یکدست شوند. در نهایت پس از اینکه آب اضافی درون تابه کشیده شد، سالاد را در ظرف مورد نظرمان می کشیم و سرو می کنیم.

مطالب مشابه
فروش ویژه محصولات معتبر محصولات معتبر