یاس فان

آموزشی علمی هنری

فروش ویژه محصولات معتبر محصولات معتبر
آشپزی

کوفته مرغ و پنیر یک غذای جدید و خوشمزه و خاص

عکس, کوفته مرغ و پنیر یک غذای جدید و خوشمزه و خاص

این غذای خوشمزه نیازی به فر ندارد البته که شما میتوانید برای حذف روغن از فر استفاده کنید. قبل از خواندن آموزش به نکات زیر توجه کنید.

به‌جای پودر سیر و پودر پیاز، می‌توانید از پیاز و سیر تازه ریز خرد شده استفاده کنید.به‌جای آرد سوخاری می‌توان از خرده نان باگت استفاده کرد.در برخی طرز تهیه‌ها جعفری خرد شده تازه، سس مایونز، آب لیموی تازه، پونه کوهی، برگ ریحان و غیره برای طعم‌دهی بیشتر در مایه کوفته مرغ و پنیر ریخته می‌شوند.

مواد لازم برای ۶ نفر 
۴۵۰ گرم گوشت مرغ چرخ‌کرده
یک عدد تخم‌مرغ
نصف پیمانه آرد سوخاری
نصف پیمانه پنیر پارمیزان رنده شده
۲ قاشق غذاخوری روغن زیتون
نصف قاشق چای‌خوری پودر سیر
نصف قاشق چای‌خوری پودر پیاز
نصف قاشق چای‌خوری نمک
فلفل سیاه به میزان لازم
ادویه دلخواه به میزان لازم

فر را با دمای ۲۰۰ درجه سانتی‌گراد یا ۴۰۰ درجه فارنهایت روشن کنید تا گرم شود. سپس مرغ چرخ‌کرده، تخم‌مرغ، آرد سوخاری، روغن زیتون، نمک، فلفل سیاه، پنیر پارمیزان رنده شده، پودر پیاز و پودر سیر را در یک کاسه بریزید. مواد را حسابی با دستتان ورز دهید تا یکدست و منسجم شوند.روی سینی فر یک ورقه آلومینیومی پهن کنید و با کمک یک قاشق کمی از مواد کوفته مرغ و پنیر را بردارید و با دست گلوله کنید. این کار را برای تمام مواد تکرار کنید تا مایه کوفته تمام شود. کوفته‌ها را با فاصله و به‌طور منظم در سینی فر بچینید.کوفته‌ها را برای ۲۵ تا ۳۰ دقیقه در طبقه وسط فر بپزید تا قهوه‌ای مایل به طلایی شوند.کوفته مرغ و پنیر خود را با انواع سس از جمله سس کچاپ، سس پاستا یا انواع سبزیجات کبابی سرو کنید.

مطالب مشابه
فروش ویژه محصولات معتبر محصولات معتبر