یاس فان

آموزشی علمی هنری

فروش ویژه محصولات معتبر محصولات معتبر
آشپزی

آموزش لوکوم هندوانه با آب هندوانه و نشاسته ذرت

عکس, آموزش لوکوم هندوانه با آب هندوانه و نشاسته ذرت

شما برای درست کردن یک لیوان آب هندوانه به نصف لیوان شکر و نصف لیوان نشاسته ذرت و نصف قاشق چایخوری وانیل نیاز دارید. حتما این دسر خوشمزه را در فصل تابستان درست کنید. ( اگر از وانیل شکری استفاده می‌کنید، یک بسته از وانیل شکری معادل ۵ گرم را به ترکیب مواد اضافه کنید.)

ابتدا یک هندوانه را برش بزنید و پوست آن را جدا کنید و سپس هندوانه را در ظرفی بگذارید و با گوشتکوب له کنید یا در میکسر بریزید و میکس کنید تا کاملا له شود.سپس هندوانه میکس شده را از صافی رد کنید و یک لیوان از آن را داخل یک قابلمه بریزید و شکر را به آن اضافه کنید و با همزن دستی هم بزنید تا با هم کاملا مخلوط شوند.بعد نشاسته ذرت را به مخلوط اضافه کنید و هم بزنید تا با هم ترکیب شوند، سپس قابلمه را روی حرارت متوسط قرار دهید و مخلوط را به طور مداوم هم بزنید تا پخته شود.

وقتی مقداری غلظت مخلوط زیاد شد، حرارت را کم کنید و تقریبا ۶ تا ۷ دقیقه دیگر با همزن دستی مخلوط را هم بزنید تا غلظت آن بیشتر و شبیه شکلات صبحانه شود. وانیل را به مخلوط اضافه کنید و کاملا هم بزنید تا عطر وانیل آزاد شود و با مواد ترکیب شود سپس ظرف مخلوط را از روی حرارت بردارید و کنار بگذارید.

سپس مخلوط را داخل قیف بریزید و یک کاغذ روغنی را روی سطح صاف قرار دهید و بعد مخلوط را روی آن پایپ کنید و اجازه دهید تا خودش را بگیرد و سفت شود.بعد از اینکه لوکوم‌ها منسجم شدند در یک ظرف شکر بریزید و آن‌ها را در شکر بغلتانید تا همه سطح آن‌ها با شکر پوشیده شود و بعد در ظرف دیگری قرار دهید.اگر از قیف استفاده نمی‌کنید وقتی مخلوط خنک شد، کف یک ظرف که از قبل شکر ریخته‌اید و کاملا پخش کرده اید، مخلوط را بریزید و سطح آن را صاف کنید.

وقتی لوکوم خودش را گرفت روی آن‌ هم شکر بپاشید و با یک چاقوی تیز به شکل و اندازه دلخواه برش بزنید، می‌توانید از قالب‌های آماده هم استفاده کنید و فرم دهید.بعد مقداری لوکوم‌ هندوانه را در یک ظرف مناسب بچینید و مقداری مغز گردو، بادام، فندق یا پسته را هم کنار آن بگذارید و سپس این شیرینی خوشمزه را همراه با چای سرو کنید.

مطالب مشابه
فروش ویژه محصولات معتبر محصولات معتبر