یاس فان

آموزشی علمی هنری

فروش ویژه محصولات معتبر محصولات معتبر
آشپزی

آموزش مربای زرد آلو مجلسی و تست قوام مربا

عکس, آموزش مربای زرد آلو مجلسی و تست قوام مربا

در فصل تابستان مربای زرد آلوی خانگی خوشمزه را از دست ندهید. برای تهیه یک کیلو مربای زرد آلو به یک کیلو زرد آلو ، ۶۰۰ گرم شکر ، ۱ قاشق غذاخوری آب لیمو ترش و ۱ قاشق غذاخوری زعفران دم کشیده نیاز دارید. توجه داشته باشید زمان پخت این نوع مربا از سایر مرباها کمتر است، در صورتی که این نوع مربا بیش از حد روی حرارت بجوشد زردآلو ها له شده، سپس تبدیل به مارمالاد می شوند. ۵ دقیقه آخر پخت، زعفران را به قابلمه اضافه کنید. توجه داشته باشید این نوع مربا به دلیل آب انداختن زردآلو ها نیاز به آب ندارد و سریع به قوام می رسد.

زرد آلوها را تمیز بشورید اما دقت کنید زرد آلوها در زمان شستن له نشوند زرد آلوهای خیلی نرمی که در آستانه ی خراب شدن هستند برای اینکار مناسب نیستن. سپس زرد آلوها را نصف کنید و هسته را خارج نمایید.

در ادامه زردآلوها را به همراه شکر لایه به لایه درون یک قابلمه مناسب ریخته و کنار هم بگذارید.

زردآلوها به مدت ۱ روز در دمای محیط استراحت کنند تا آب بیندازند. پس از گذشت این زمان آب لیمو ترش را به قابلمه اضافه کرده سپس قابلمه را روی حرارت ملایم قرار  دهید تا شکر از اطراف بجوشد.زمانی که شکر جوش آمد، زردآلو ها را به آرامی جا به جا کرده، سپس اجازه  دهید مربا به قوام مناسب برسد.

برای تست قوام مربا، مقداری از شهد را درون نعلبکی بریزید ، سپس درون یخچال قرار دهید. پس از گذشت ۳ تا ۴ دقیقه شهد را بین دو انگشت تست کنید در صورتی که شهد کش دار بود، مربا به قوام رسیده است.

توجه داشته باشید زمان پخت این نوع مربا از سایر مرباها کمتر است، در صورتی که این نوع مربا بیش از حد روی حرارت بجوشد زردآلو ها له شده، سپس تبدیل به مارمالاد می شوند. ۵ دقیقه آخر پخت، زعفران را به قابلمه اضافه کنید.

پس از گذشت این زمان قابلمه را از روی حرارت کنار گذاشته، سپس اجازه دهید تا مربا کاملا خنک شود. در ادامه مربا را به آرامی درون یک ظرف مناسب و درب دار ریخته و درون یخچال نگهداری کنید.

مطالب مشابه
فروش ویژه محصولات معتبر محصولات معتبر