یاس فان

آموزشی علمی هنری

فروش ویژه محصولات معتبر محصولات معتبر
آشپزی

آموزش مربا توت سفید بدون له شدن آن

عکس, آموزش مربا توت سفید بدون له شدن آن

برای درست کردن یک کیلو مربای توت سفید شما به یک کیلو توت سفید تازه و یک کیلو شکر نیاز دارید . دو قاشق غذاخوری آب لیمو ترش ،  یک دوم قاشق چای خوری وانیل نیز مورد نیاز است.

از توت های درشت و نیمه رسیده استفاده شود، زیرا اگر از توت های رسیده استفاده کنید پس از پخت له می شود. ابتدا توت ها را تمیز کنید و بشویید.توت ها را آبکشی کنید و اجازه دهیدآب اضافی شان به طور کامل برود.

توت ها را به صورت لایه ای داخل یک قابلمه مناسب و جادار بریزید و بین هر لایه توت مقداری شکر بپاشید.در قابلمه را بگذارید یا روی آن یک بشقاب قرار دهید، سپس قابلمه را به مدت ۱۲ ساعت در یخچال بگذارید تا توت ها آب بیندازد. پس از گذشت ۱۲ ساعت که توت ها آب انداخت، قابلمه را از یخچال خارج کنید.

 برای این که متوجه شوید مربا قوام آمده است باید غلظت آن پس از سرد شدن شبیه به عسل باشد و وقتی یک قطره از شهد مربای خنک شده را بین دو انگشت قرار می‌دهید کش بیاید.

در مرحله بعد یک لیوان آب اضافه کنید و قابلمه را روی حرارت زیاد قرار دهید تا آب سریع تر به جوش بیاید، سپس حرارت را ملایم و کف های روی آب را جمع کنید و دور بریزید تا مربا در پایان پخت شفاف شود.صبر کنید تا مربا به غلظت کافی برسد سپس آب لیمو ترش را اضافه کنید.
 

 

مطالب مشابه
فروش ویژه محصولات معتبر محصولات معتبر