یاس فان

آموزشی علمی هنری

فروش ویژه محصولات معتبر محصولات معتبر
آشپزی

آموزش مرغ ناردونی شمالی و زعفرانی و تزیین آن

عکس, آموزش مرغ ناردونی شمالی و زعفرانی و تزیین آن

اگر طعم فسنجان را دوست دارید حتما از  خوردن مرغ ناردونی نیز لذت خواهید برد.برای تهیه این غذای شمالی خوشمزه شما به مواد زیر نیاز دارید :

انار دانه شده نصف پیمانه ، نمک و فلفل و زردچوبه به مقدار لازم
پودر گلپر (به دلخواه) نوک قاشق چایخوری
ران مرغ نیم کیلو ، سیر تازه دو حبه
آب انار یک و نیم پیمانه ، رب انار دو قاشق غذا خوری

اول مرغ ها را خوب با آب شستشو بدین و خونابه‌ها رو کامل جدا کنین.حالا برای مزه دار کردن مرغ، مرغا رو با ادویه، نمک، فلفل و زردچوبه قاطی کنید و در روغن سرخ کنید.
توی یه تابه جدا، پیازها را تفت بدین و آخرش سیر رو اضافه کنین.بعد از این که بوی سیر بلند شد، باید به آن رب انار اضافه کنید. دقت داشته باشید که شیرین یا ترش شدن غذا بستگی به طعم رب شما داره.در این مرحله آب انار و پودر گلپر رو اضافه کنید. آب انار قرمز!
وقتی مواد به جوش اومد، تکه‌های مرغ را اضافه کرده و حرارت رو کم کنین.یک ربع مانده به پخته شدن غذا، دانه‌های انار را اضافه کنید؛ فقط درب تابه را دیگه نذارید که انارها سیاه و زشت می‌شن!بذارید تا خورش خوب جا بیفته و غلیظ بشه و نوش جان کنین.

تزیین کردن مرغ ناردونی شمالی

حال که طرز تهیه مرغ ناردونی شمالی را آموختید می توانید از تکنیک هایی برای تزیین زیباتر این خورشت استفاده کنید و آن را برای مجالس خود آماده کنید. برای تزیین کردن این خورشت بهترین گزینه ای که برای شما وجود دارد دانه های انار تازه است که می توانید با اضافه کردن آنها به شکل های مختلف به خورشت خود باعث زیباتر شدن خورش شوید.علاوه بر این شما می توانید از سبزیجات تازه روی مرغ ناردونی شمالی خود استفاده کنید که هم عطر بهتری را به این خورشت می دهد و هم باعث زیباتر دیدن شدن خورشت شما می شود. درشت بودن تکه های مرغ نیز یکی دیگر از عوامل تاثیرگذاری است که در زمان تزیین مرغ ناردونی می تواند به شما کمک کند تا به شکل بهتری خورشت خود را تزیین کنید.

طرز تهیه مرغ ناردونی زعفرانی

نیز بسیار ساده است و شما به راحتی می توانید این خورشت خوشمزه و لذیذ را درست کنید. طرز تهیه مرغ ناردونی زعفرانی به این شکل است که شما ابتدا باید مرغ خود را به خوبی با ادویه ها مزه دار کنید و سپس آنها را سرخ کنید که برای این کار بهتر است از ترکیب روغن و کره استفاده کنید. حال پیازهای خود را تفت داده و با اضافه کردن سیر رنده شده به آنها مرغ های خود را نیز به این ترکیب اضافه کنید و اجازه دهید تا به خوبی با یکدیگر تفت داده شده و مزه دار شوند.

حال در این مرحله رب گوجه فرنگی را اضافه کرده و تفت دهید و سپس با اضافه کردن رب انار و آب انار اجازه دهید تا خورشت شما به خوبی جا بیفتد. در مرحله آخر مقدار تقریبا زیادی زعفران دم کشیده شده، یک قاشق غذاخوری شکر و همینطور دانه های انار تازه را نیز به خورشت خود اضافه کنید و اجازه دهید تا برای مدت زمان ۱۵ دقیقه مواد جا بیفتد و سپس مرغ ناردونی زعفرانی خود را به همراه برنج زعفرانی سرو کنید.

یکی از این نکات این است که حتما زعفران را در ۱ دقیقه پایانی به خورشت اضافه کنید چرا که در غیر این صورت ممکن است باعث تلخ شدن خورشت شود. نکته دیگر این است که در صورتی که به دانه های انار تازه دسترسی ندارید می توانید از انار خشک نیز استفاده کنید. علاوه بر این توجه داشته باشید که در زمان سرو خورشت نیز می توانید از دانه های انار تازه و یا انار خشک برای تزیین کردن خورش مرغ ناردونی زعفرانی خود استفاده کنید.

مطالب مشابه
فروش ویژه محصولات معتبر محصولات معتبر