یاس فان

آموزشی علمی هنری

فروش ویژه محصولات معتبر محصولات معتبر
آرایشی

آموزش موهای گردویی با پوست گردو و طبیعی

عکس, آموزش موهای گردویی با پوست گردو و طبیعی

پوست گردو یک انتخاب عالی برای کسانی است که می ‌خواهند موهای با تناژ قهوه ‌ای ( از قهوه‌ای روشن تا تقریبا سیاه) داشته باشند. اگر به دنبال یک رنگ موی طبیعی می ‌گردید، پوست گردو را امتحان کنید.اگر موهای شما رنگ شده باشد ( حتی با حنا)، پوست گردو نمی ‌تواند موهای شما را رنگ کند.اگر از شامپو یا نرم کننده حاوی سیلیکون (هر ماده‌ای که به -zane ، -xane ، -cone یا -conol ختم شود) استفاده کرده باشید، موهای شما رنگ نمی ‌گیرد. سیلیکون ‌ها موهای شما را می‌ پوشانند و رنگ نمی ‌تواند به موهای شما بچسبد.

پوست گردو حاوی ژوگلون، پومبگین و تانن است. این عناصر خاصیت رنگ ‌دهندگی فوق‌ العاده‌ ای به پوست گردو می‌ دهند. به طوری که می ‌توان از آن به عنوان رنگ چوب، جوهر، رنگ مو، رنگ لباس و غیره استفاده کرد. به همین دلیل پوست گردو برای موهای سفید بسیار موثر است و می تواند رنگ آن را تغییر دهد.

رنگ پوست گردو بسیار قوی است و به راحتی به همه جا رنگ می ‌دهد. این رنگ به سادگی پاک نمی ‌شود. بنابراین موقع رنگ کردن موهای خود با این رنگ طبیعی، باید مراقب باشید که رنگ به جاهای دیگر نرسد.

برای رنگ قهوه ای بسیار تیره، از ۳/۴ فنجان آب برای هر قاشق غذاخوری پودر پوست گردو (معادل پوست یک گردو) استفاده کنید.
برای رنگ قهوه‌ ای متوسط، پوست ۵ گردو را در ۱۰ فنجان آب مخلوط کنید.
برای رنگ قهوه ‌ای روشن ، پوست ۲ الی ۳ گردو را در ۸ تا ۱۰ فنجان آب مخلوط کنید.

اگر از گردوی تازه استفاده می ‌کنید، پوست گردوها را بشکنید و آن‌ها را در معرض هوا قرار دهید. در این صورت اکسید شده و در عرض چند دقیقه قهوه ‌ای می ‌شوند.
به اندازه مورد نیاز خود آب جوش تهیه کنید.
پوست‌ها را در داخل آب بریزید و بگذارید حداقل ۳۰ دقیقه بجوشد. همچنین، می ‌توانید پوست ‌ها را به مدت یک هفته در آب در دمای اتاق بگذارید.
بعد از اینکه به اندازه کافی جوشید، بگذارید در دمای اتاق بماند تا خنک شود.
مایع را از صافی بگذرانید تا پوسته‌ های آن جدا شوند.
اکنون رنگ موی شما آماده است. می ‌توانید رنگ کردن موهایتان خود را شروع کنید.
موهایتان را به مدت ۵ الی ۲۰ دقیقه در ظرف حاوی رنگ مو قرار دهید. مدت زمان آن بستگی به رنگ دلخواه شما دارد. می ‌توانید از قلمو نیز برای رنگ کردن موهایتان استفاده کنید. بستگی به خودتان دارد.
سپس موهایتان را از ظرف خارج کنید و اجازه دهید ۳ تا ۴ ساعت در هوای آزاد خشک شود.
پس از اینکه رنگ مو کاملا روی موهایتان خشک شد، با آب سرد و به آرامی موهایتان را بشویید و خشک کنید. و تمام!
رنگ مو با پوست گردو تازه
در چه صورت موها با پوست گردو رنگ نمی گیرد؟
گاهی اوقات ممکن است پوست گردو روی موهای شما تاثیری نداشته باشد. این اتفاق می‌ تواند به دلایل زیر رخ دهد:

اگر قسمت دیگری از گردو، بجز پوست سبز آن، در پودر رنگ شما باشد، در نتیجه رنگ موی شما اثر منفی خواهد گذاشت. بعضی از پودرهای آماده خالص نیستند. بنابراین بهتر است خودتان پوست‌ های گردو را جدا و آن‌ها را خرد کنید.
مرتبط با مطلبی که می خوانید:
روش سریع و صحیح پاک کردن رنگ مو
نکاتی که هنگام رنگ کردن مو با پوست گردو باید رعایت کنید
همانطور که گفته شد، پوست گردو خاصیت رنگ دهندگی زیادی دارد. این ماده می ‌تواند بجز موهایتان، هر چیز دیگری را نیز رنگ کند. بنابراین هنگام رنگ کردن موهایتان موارد زیر را رعایت کنید:

لباسی بپوشید که برایتان مهم نباشد و بتوانید به راحتی آن را دور بیندازید.
دو جفت دستکش لاتکس بپوشید.
از ظرف استیل ضد زنگ یا ظروف لعابی استفاده کنید.
روی گوش، گردن، پیشانی، و … خود را روغن طبیعی بزنید تا پوست شما رنگ نگیرد.
زیر دوش حمام نایستید. زیرا در این صورت رنگ به همه جای بدن شما می‌ پاشد.
پوست گردو برای موهای سفید
مراقبت‌های بعد از رنگ مو با پوست گردو
رنگی که پوست گردو در موها ایجاد می ‌کند، به صورت لکه ‌ای است که روی مو را می ‌پوشاند. بنابراین دائمی نیست و از بین می‌ رود. اما سرعت از بین رفتن آن به نحوه مراقبت شما بستگی دارد. اگر شما جزو افرادی هستید که اغلب موهایتان را با آب خالی می ‌شویید، رنگ موهایتان می ‌تواند تا چند ماه دوام داشته باشد.

اگر از شامپوی بدون سولفات یا سیلیکون استفاده می ‌کنید، رنگ موهایتان یک ماه یا کمی بیشتر می ‌ماند. البته روشن است که مدت زمان ماندگاری رنگ مو به میزان شستشوی شما بستگی دارد. اگر هفته ‌ای یک بار موهایتان را می‌شویید، این مدت طولانی‌تر خواهد بود (احتمالا دو ماه). اما اگر چند بار در هفته این کار را می‌کنید، انتظار نداشته باشید که رنگ موهایتان بیشتر از یک ماه دوام بیاورد.

برای ماندگاری بیشتر رنگ موهایتان می ‌توانید ۱/۴ فنجان رنگ موی گردو را با ۱/۴ فنجان شامپو بچه مخلوط کنید. از این مخلوط هرازگاهی در حمام استفاده کنید تا رنگ موهایتان به سرعت از بین نرود. هنگام استفاده از این روش به دستکش نیاز نیست.استفاده از پوست گردو یک راه حل طبیعی و بدون ضرر برای از بین بردن موهای زائد است. برای این کار ابتدا مقداری پوست چوبی گردو را بسوزانید. یک قاشق غذاخوری از خاکستر آن را در یک لیتر آب حل کنید و محلول را به مدت ۱۲ ساعت در دمای اتاق نگه دارید. پس از این مدت می توانید از آن استفاده کنید. برای استفاده از پوست گردو برای موهای زائد، یک تکه پنبه را به محلول آغشته کنید و آن را روی محل مورد نظر بمالید. با مداومت در این کار خواهید دید که به مرور موها نازک و کم پشت شده و رشد آن ها بسیار کند می شود.
رنگ مو با پوست گردو و حنا و قهوه می تواند فواید بسیار زیادی برای مو و پوست سر شما داشته باشد. علاوه بر این، رنگ زیبایی نیز به موهای شما می بخشد و می تواند سفیدی موهایتان را بپوشاند. برای استفاده از این ترکیب ابتدا ابتدا ۱/۵ قاشق غذاخوری پودر حنا را با ۲ لیوان عصاره پوست گردو مخلوط کنید. مخلوط را به مدت ۱۲ ساعت در دمای اتاق نگه دارید و سپس به موهایتان بمالید. ترکیب را به مدت ۴ تا ۶ ساعت روی سرتان نگه دارید و سپس با آب و شامپو بشویید.

مطالب مشابه
فروش ویژه محصولات معتبر محصولات معتبر