یاس فان

آموزشی علمی هنری

فروش ویژه محصولات معتبر محصولات معتبر
آشپزی

آموزش نان ترکیه ای اصیل به اسم پوآچا سیر

عکس, آموزش نان ترکیه ای اصیل به اسم پوآچا سیر

مواد لازم برای سس
مواد لازم برای رومال
زرده تخم مرغ ۱ عدد
شیر ۱ قاشق مرباخوری
کره نرم ۵۰ گرم
سیر ۱ حبه
جعفری ۲۰ گرم

****
نمک ۱ قاشق مرباخوری
شکر ۱ قاشق غذاخوری
سفیده تخم مرغ ۱ عدد
شیر ولرم ½ لیوان
آب ولرم ۱ لیوان
روغن مایع ¼ لیوان
خمیر مایه فوری ۱ قاشق غذاخوری
آرد ۵ لیوان
مواد لازم برای مواد میانی نان
پنیر موزارلا یا پنیر پیتزا ۱۰۰ گرم

نخست آب را به همراه شیر، شکر و خمیر مایه درون یک کاسه مناسب می ریزیم و هم می زنیم، سپس روی کاسه را می پوشانیم و اجازه می دهیم خمیر مایه به مدت ۱۰ دقیقه استراحت کند تا عمل بیاید. پس از گذشت این زمان سفیده تخم مرغ را از زرده تخم مرغ جدا می کنیم و به همراه روغن مایع و نمک به مخلوط خمیر مایه اضافه می کنیم، سپس به خوبی مخلوط می کنیم تا مواد ترکیب و یکدست شوند.

حالا آرد را درون الک می ریزیم، سپس ۳ مرتبه الک می کنیم و به تدریج به مخلوط خمیر مایه اضافه می کنیم. در ادامه خمیر را ورز می دهیم، زمانی که خمیری نرم و لطیف که به دست نمی چسبد حاصل شد اضافه کردن آرد را متوقف می کنیم.روی خمیر را با سلفون می پوشانیم، سپس اجازه می دهیم به مدت ۱ ساعت در یک جای گرم استراحت کند تا حجم آن دو برابر شود. در ادامه پس از گذشت این زمان خمیر را به ۱۵ چانه یکسان تقسیم می کنیم.

درون هر چانه مقداری پنیر پیتزا با پنیر موزارلا قرار می دهیم و مجددا خمیر را چانه می کنیم. در ادامه سینی فر را با کاغذ روغنی می پوشانیم، سپس خمیر ها را با فاصله از هم درون سینی فر قرار می دهیم.حالا روی خمیر ها را با کیسه فریزر می پوشانیم، سپس اجازه می دهیم به مدت ۱۵ دقیقه استراحت کنند تا حجم آن ها دو برابر شود. در ادامه پس از گذشت این زمان زرده تخم مرغ را به همراه شیر مخلوط می کنیم تا ترکیب شوند.

برس را به مواد رومال آغشته می کنیم، سپس روی خمیر ها می مالیم. در ادامه فر را روی حرارت ۱۹۰ درجه سانتی گراد قرار می دهیم و اجازه می دهیم فر کاملا گرم شود، سپس سینی را طبقه وسط فر قرار می دهیم. می گذاریم  نان درون فر بماند تا کاملا پخته و طلایی شود. در ادامه سس نان را آماده می کنیم، برای این منظور پوست سیر را جدا می کنیم و می شوییم، سپس با دندانه های ریز رنده، رنده می کنیم. حالا جعفری را می شوییم.

جعفری را درون آبکش قرار می دهیم، سپس اجازه می دهیم آب اضافی اش خارج شود و رو تخته گوشت قرار می دهیم و بعد به صورت ریز خرد می کنیم. در ادامه جعفری را درون یک کاسه مناسب می ریزیم.حالا کره نرم را به همراه سیر رنده شده به جعفری اضافه می کنیم و مخلوط می کنیم. در ادامه زمانی که نان ها کاملا پخته شدند سینی را از فر خارج می کنیم و بلافاصله از مخلوط سس روی نان ها می مالیم تا نان ها به سس آغشته شوند.

روی نان های پوآچا را با یک پارچه نخی تمیز به مدت ۵ تا ۶ دقیقه می پوشانیم تا نان ها استراحت کنند و نرم شوند. در ادامه پس از گذشت این زمان نان ها را به همراه پنیر و خرما سرو می کنیم.

مطالب مشابه
فروش ویژه محصولات معتبر محصولات معتبر