یاس فان

آموزشی علمی هنری

فروش ویژه محصولات معتبر محصولات معتبر
آشپزی

آموزش نان هویجی با فر و مایکروویو یا توستر

عکس, آموزش نان هویجی با فر و مایکروویو یا توستر

برای درست کردن این نان خوشمزه به فر یا توستر نیاز دارید در صورتی که از مایکروویو یا توستر استفاده می کنید درجه را به جای ۱۸۰ روی ۱۶۰ تنظیم کنید.

مواد لازم:
روغن مایع نصف پیمانه
شکر یک چهارم پیمانه
عسل نصف قاشق غذاخوری
نمک ۱ قاشق چایخوری
آرد حدوداً ۴ پیمانه
هویج خرد شده ۲ پیمانه
تخم مرغ ۱ عدد
آب نسبتاٌ گرم نصف پیمانه
خمیر مایه خشک ۱ قاشق غذاخوری

ابتدا هویج ها را در یک قابلمه با مقداری آب روی حرارت قرار می دهیم و صبر می کنیم تا آب شان کامل کشیده شود و هویج ها نرم شوند. توجه کنید باید به اندازه ای آب بریزید که روی هویج ها به طور کامل پوشانده شود.پس از اینکه هویج ها به طور کامل نرم شدند آن ها را در غذاساز می ریزیم و پوره می کنیم. سپس تخم مرغ و نصف آب گرم گفته شده را به پوره هویج اضافه می کنیم.

حالا در یک کاسه جداگانه، خمیر مایه را با باقی مانده آب گرم به عمل می آوریم و بعد مخلوط هویج را به آن اضافه می کنیم و مخلوط می کنیم.حالا بر روی سطح کار کمی آرد می پاشیم و خمیر را بر روی سطح آرد پاشیده شده به مدت ۱۰ دقیقه ورز می دهیم. سپس خمیر را در یک کاسه تمیز و کمی چرب کرده می گذاریم و پس از پوشاندن روی آن به مدت ۱ ساعت صبر می کنیم تا خمیر استراحت کند و حجم آن دو برابر شود.

بعد از استراحت کامل خمیر آن را به ۲۴ گلوله مساوی تقسیم می کنیم و سینی فر کاغذ روغنی می اندازیم و پس از چرب کردن کاغذ روغنی، توپک های خمیر را کنار هم می چینیم و روی آن ها را با پلاستیک می پوشانیم تا یک ساعت دیگر استراحت کنند.

فر را با دمای ۱۸۰ درجه سانتی گراد روشن می کنیم و به مدت ۱۵ دقیقه صبر می کنیم تا گرم شود. سپس سینی حاوی نان ها را به مدت ۲۰ دقیقه داخل فر می گذاریم تا روی نان ها طلایی شود.

مطالب مشابه
فروش ویژه محصولات معتبر محصولات معتبر