یاس فان

آموزشی علمی هنری

فروش ویژه محصولات معتبر محصولات معتبر
آشپزی

آموزش پختن بریانی با فیله گوساله

عکس, آموزش پختن بریانی با فیله گوساله

زمان پختن گوشت، به آن نمک نزنید. با این کار گوشت دیرتر از حد معمول پخته می‌شود.زمان پخت این غذا یک ساعت است و می‌توانید آن را برای شام یا ناهار سرو کنید.شما می‌توانید بریانی مرغ را هم به همین روش درست کنید. البته به جای گوشت، از فیله مرغ استفاده کنید و بعد از پختن، آن را چرخ کنید.
برای خوش طعم شدن غذا می‌توانید از ادویه‌ مخصوص خودتان هم استفاده کنید.این غذا را می‌توانید با نان یا برنج سرو کنید.
در مطلب دیگری به طرز تهیه لوبیا پلو مجلسی و طرز تهیه قیمه نثار قزوین پرداخته‎ایم.

زعفران :به مقدار لازم………………………..دارچین: به مقدار لازم
نعناع خشک شده: مقداری………………………..نمک ، فلفل و زردچوبه: به مقدار لازم
گوشت سر دست و دنده : یک کیلوگرم………………………..پیاز درشت :۱ عدد………………………..خلال بادام: به مقدار کافی برای تزئین غذا

یک فوت و فن مهم در پختن این غذا، تفت دادن گوشت با پیاز است. ابتدا پیاز را نگینی خرد کرده و با کمی روغن تفت دهید. برای خوشرنگ شدن پیاز، به آن زردچوبه هم اضافه کنید. آن را خوب هم بزنید تا رنگ پیاز شفاف شود.

سپس گوشت گوساله را داخل پیاز بریزید و تفت دهید تا رنگ آن تغییر کند. بعد ۳ لیوان آب داخل قابلمه بریزید و شعله را زیاد کنید تا به جوش بیاید. بعد از ۴۵ دقیقه گوشت شما پخته می‌شود.یک فوت و فن تهیه بریانی اینست که آن را بعد از پختن چرخ کنید. حالا که گوشت پخته شده به آن کمی نعناع اضافه کرده و آن را ۲ مرتبه چرخ کنید. سپس ۲ قاشق از آب گوشت پخته شده را به آن بزنید و با دست وز دهید.

باید به قالب کمی روغن بزنید. روی آن زعفران دم کرده، دارچین و فلفل بزنید و سپس از گوشت چرخ کرده با قاشق داخل آن بریزید. با دست روی آن را صاف کنید و روی حرارت قرار دهید. چند دقیقه صبر کنید تا بریانی روی حرارت برشته شود.می‌توانید یک نان آماده کنید. قالب بریانی را برگردانید و روی نان قرار دهید. به طوری که بریانی از داخل قالب به روی نان بیفتد. سپس روی آن را با زعفران و خلال بادام تزئین کنید.

مطالب مشابه
فروش ویژه محصولات معتبر محصولات معتبر