یاس فان

آموزشی علمی هنری

فروش ویژه محصولات معتبر محصولات معتبر
آشپزی

آموزش پختن سوپ سیر سوپی ضد ویرس

عکس, آموزش پختن سوپ سیر سوپی ضد ویرس

سعی کنید هفته ای یکبار این سوپ مقوی را درست کرده و از خواص بیشمار آن برای درمان ویروسها و بالا بردن سیستم ایمنی بدن استفاده کنید. شما برای درست کردن این سوپ علاوه بر سیر به آب مرغ غلیظ ، زرده تخم مرغ و پیاز و … نیاز دارید. بر حسب ذائقه تان مقداری نعنا داغ هم می توانید به سوپ اضافه کنید. مرغ پخته شده و ریش شده هم در صورت تمایل می توانید به سوپ اضافه کنید.

مواد لازم سوپ سیر

سرکه ۱ قاشق سوپخوری …………… پیاز ۱ عدد

آب مرغ ۲ لیوان …………آرد ۱ قاشق غذاخوری

زرده تخم مرغ ۱ عدد………………. سیر ۵ عدد

نمک و فلفل سیاه به اندازه کافی

آموزش :
ابتدا پیاز را روی تخته نگینی خرد می کنیم و کنار می گذاریم و بعد سیر ها را پوست می گیریم و می شوییم و ریز ریزی خرد می کنیم.سپس کف قابلمه ای کمی روغن می ریزیم و روی حرارت قابلمه را قرار می دهیم تا روغن داغ شود و سیر و پیاز ها را در روغن می ریزیم و تفت می دهیم تا کمی نرم و سبک شوند.

در ادامه آرد را می افزاییم و مجددا با مواد کمی تفت می دهیم تا یکدست شوند.نمک،فلفل سیاه ،آب مرغ و سرکه و ۲ لیوان آب ولرم به مایه اضافه می کنیم و حرارت را زیاد می کنیم و صبر می کنیم تا سوپ به جوش بیاید و سپس حرارت را کم می کنیم و درب قابلمه را می گذاریم تا ۴۵ دقیقه بعد سوپ خوب پخته شده باشد.

سپس زرده تخم مرغ را به مایه سوپ اضافه می کنیم و با همزن دستی سوپ را خوب هم می زنیم تا مواد کاملا مخلوط شوند.سپس قابلمه را از روی حرارت بر می داریم و سوپ را در ظرف مورد نظر سرو می کنیم و با جعفری تزئین می کنیم .

مطالب مشابه
فروش ویژه محصولات معتبر محصولات معتبر