یاس فان

آموزشی علمی هنری

فروش ویژه محصولات معتبر محصولات معتبر
آشپزی

آموزش کشک کدوی کرمانی سنتی و اشتها انگیز

عکس, آموزش کشک کدوی کرمانی سنتی و اشتها انگیز

برای پختن این غذای سنتی و خوشمزه کرمانی علاوه بر کدو سبزهای تازه به گوجه فرنگی ، گردوی خرد شده، نعنا خشک، کشک مایع ، سیر و پیاز و ادویه نیز نیاز دارید.
کدو سبز ۶ عدد
گوجه فرنگی ۲ عدد
پیاز ۳ عدد
سیر ۴ حبه
کشک مایع ۱ فنجان
گردوی خرد شده ۲ قاشق غذاخوری
نعنا خشک ۲ قاشق غذاخوری
نمک، فلفل سیاه ، قرمز ،زردچوبه و روغن مایع به مقدار کافی

کدوها را پوست می گیریم و به صورت ورقه ای خرد می کنیم، سپس درون یک کاسه حاوی آب نمک قرار می دهیم. در همین حین پیازها را به صورت خلالی خرد می کنیم.یک تابه مناسب روی حرارت قرار داده و مقداری روغن اضافه می کنیم، سپس پیاز را به تابه افزوده و کمی تفت می دهیم تا سبک شود. در ادامه مقداری زردچوبه به تابه اضافه کرده و با پیاز تفت می دهیم.

پس از اینکه پیاز خوشرنگ شد، آنرا از تابه خارج کرده و کنار می گذاریم. در ادامه سیرها را به صورت ورقه ای خرد می کنیم و به همراه کمی روغن در همان تابه تفت می دهیم تا طلایی شوند، سپس از تابه خارج می کنیم. نعنا خشک را به تابه اضافه می کنیم و چند ثانیه تفت می دهیم تا تغییر رنگ دهد، سپس از تابه خارج می کنیم. در ادامه تابه را با دستمال کاغذی تمیز کرده و مجددا چند قاشق غذاخوری روغن به آن اضافه می کنیم.

حالا کدوها را آبکشی کرده و با یک دستمال تمیز خشک می کنیم، سپس درون تابه می چینیم و سرخ می کنیم. در ادامه گوجه فرنگی ها را رنده کرده و به همراه مقداری نمک، فلفل سیاه، فلفل قرمز و زردچوبه به تابه حاوی کدو اضافه می کنیم.نصف پیاز داغ، سیر داغ و نعنا داغ را به تابه اضافه کرده و مواد را مخلوط می کنیم، سپس ۱ لیوان آب جوش به قابلمه اضافه کرده و درب قابلمه را می گذاریم تا مواد به طور کامل بپزند.

پس از اینکه مواد پختند و آب درون قابلمه کشیده شد، آنها را با گوشکوب برقی میکس می کنیم تا کاملا یکدست شوند. در ادامه کشک را به قابلمه اضافه کرده و مواد را مخلوط می کنیم تا یکدست شوند.حرارت را کم می کنیم و اجازه می دهیم غذا به روغن بیفتد. توجه داشته باشید که مقدار کشک در این غذا سلیقه ای است و می توانیم آنرا کم و زیاد کنیم. در نهایت کشک و کدو را به همراه نان سرو می کنیم.

مطالب مشابه
فروش ویژه محصولات معتبر محصولات معتبر