یاس فان

آموزشی علمی هنری

فروش ویژه محصولات معتبر محصولات معتبر
آرایشی

آنواع گلیتر یا اکلیل آرایشی را بشناس

عکس, آنواع گلیتر یا اکلیل آرایشی را بشناس

گلیتر همان اکلیل است که در از زمان های قدیم در آرایش استفاده می شده است.

گلیتر مو چیست؟
موهای اکلیلی یکی از بهترین ترندهای مدل مو است. اکلیل مو یا همان گلیتر مو چندسالی است که طرفرداران زیادی پیدا کرده است. گلیتر های مو به صورت اسپری و پودر به فروش می رسند. شما می توانید اسپری یا پودر گلیتر را در هر قسمتی از موهای خود بزنید تا زیبایی موهایتان را دو چندان کنید.

انواع گلیتر

۱. گلایتر متالیک
این محصولات رایج ترین و محبوب ترین انواع اکلیل ها برای بدن هستند. گلایترهای متالیک از فلز ساخته نشده اند. علت این نام گذاری نحوه درخشش خارق العاده آن هاست. این نوع پودرهای پرزرق و برق دارای رنگ‌های جذاب و زیبایی هستند و ماده اصلی برای طراحی روی بدن محسوب می شوند.

۲. گلیتر هولوگرافیک
این اکلیل ها نور تابیده شده را به صورت چند رنگ ساتع می کنند. به نظر می رسد هر تکه کوچک گلیتر شامل ۳ تا ۴ رنگ درخشان است! می توانید این گلیترهای هولوگرافیک را با متالیک ترکیب کنید تا ظاهر شیک تری داشته باشید.

۳. اکلیل های رنگین کمانی
گلیترهای رنگین کمانی سایه های ملایم پاستیلی را از خود ساتع می کنند و درخششی آرامش بخش دارند. افزودن ۳۰ درصد اکلیل متالیک و ۱۰ درصد هولوگرافیک به ۶۰ درصد گلیتر رنگین کمانی می تواند جلوه ای جادویی ایجاد کند.

۴. گلیترهای پودری
این نوع گلیتر بسیار ظریف و ریز است و برای استایل های ملایم و آرایش های کمرنگ مناسب است.

سایه گلیتر چیست؟
چشم ها مرکز توجه هستند و نحوه آرایش آن ها تاثیر بسیاری در زیبا تر شدن چهره دارد. در مواقعی که می خواهید یک آرایش کامل داشته باشید، سایه یکی از مهم ترین بخش های آرایش است.

سایه چشم گلیتر یک سایه اکلیل دار است که به شکل های مختلف تولید می شود. این سایه مناسب ارایش روزانه نیست. زیرا به دلیل شاینی که دارد بیشتر مناسب مراسم های عروسی و جشن ها است. اما با این محصولات می توانید یک مدل سایه چشم ساده و شیک داشته باشید.

استفاده از این از نوع سایه نیاز به مهارت و توانایی خاصی دارد. سایه گلیتر در انواع پودری، مایع، کرمی و مدادی در دسترس است. برای آن‌که با کاربرد سایه گلیتر آشنا شویم ابتدا بهتراست مدل‌های مختلف آن را بشناسیم.

سایه گلیتر
انواع سایه گلایتر
سایه گلایتر در چهار مدل مختلف تولید می شود که در این قسمت آن ها را معرفی می کنیم.

۱. گلیتر پودری با پیگمنت پایین
این محصول به طور مخصوص برای چشم تهیه نشده و در هر قسمتی از پوست می توان از آن استفاده کرد. این نوع پودر گلایتر پیگیمت پایینی دارد و بسیار سبک است. این پودر را بر روی سایه چشم خود نیز می توانید استفاده کنید.

مرتبط با مطلبی که می خوانید:
مراحل آرایش و میکاپ دخترانه بسیار زیبا و طبیعی برای مجالس و مهمانی ها
۲. سایه اکلیلی کرمی چرب
همانطور ‌که از نام آن مشخص است، این نوع سایه چربی بالایی دارد. برای استفاده از این نوع سایه گلیتر باید مهارت بالایی داشته باشید و تکنیک های مخصوصی را بدانید.

۳. سایه گلیتر فشرده
بافت این سایه تقریبا چرب است. استفاده از این نوع سایه بسیار آسان است و برای افراد مبتدی مناسب است. این مدل در بسته بندی های پالتی به فروش می رسند.

انواع سایه گلیتر
۴. پودر گلیتر با پیگمنت بالا
این مدل سایه برعکس پودر گلیتر، پیگیمنت بالایی دارد و مخصوص استفاده در چشم طراحی شده است. ولی پودر گلیتر و سایه پودری گلایتر یک شباهت با هم دارند. شباهت آن ها در نیاز به استفاده از چسب و ماده چسبنده است.

چسب سایه چشم گلیتر چیست؟
بسیاری از افراد به سایه های اکلیلی علاقه دارند اما از ریختن آن و ماندگاری کم آن شکایت دارند. ما به این افراد چسب گلیتر را پیشنهاد می کنیم. یکی از نکات استفاده از این نوع سایه، استفاده از چسب مخصوص آن است. در واقع می توانید سایه گلیتر را بدون چسب هم استفاده کنید اما این کار حرفه ای نیست و باعث می شود ماندگاری سایه کم شود.

این محصول همانند چسب عمل می کند و سایه اکلیلی را بر روی پوست ثابت نگه می دارد. چسب گلیتر مزایای دیگری هم دارد که در ادامه به آن ها می پردازیم.

چسب سایه گلایتر
مزایای چسب گلایتر
چسب گلایتر مزایای زیادی دارد که ما به چند نمونه اشاره می کنیم:

براق تر نشان دادن سایه
ماندگارتر شدن گلیتر
جلوگیری از ریزش و پخش شدن اکلیل
بافت سبک
طرز استفاده از سایه گلیتر
برای استفاده از گلیتر چشم ابتدا باید زیرسازی آرایش خود مانند کرم پودر و…. را به طور کامل انجام دهید. سپس با نوک انگشتتان کمی از چسب گلایتر را بردارید و به صورت ضربه ای به قسمتی که قرار است در آنجا از سایه استفاده کنید، بزنید. و زمانی که هنوز چسب خشک نشده سایه مورد نظر خود را با انگشت یا با استفاده از براش بزنید.

گلیتر لب چیست؟
اگر شما هم جزو آن دسته از افراد هستید که به آرایش براق برای لب ها علاقه دارید، می‌‌توانید از گلیتر استفاده کنید. گلیترهای لب در انواع گلیتر مایع، جامد، پودری، لیپ گلاس گلیتر، رژ اکلیلی و .. در دسترس هستند.

گلیترها به دلیل براقیت بالای خود خاصیت حجم‌دهندگی دارند و لب‌ها را پُرتر نشان می‌دهند. این محصولات آبرسان نیز هستند و پوست لب را نرم تر می‌کنند. گلیتر لب را می توانید هم به تنهایی و هم بر روی رژلب خود از آن استفاده کنید. همچنین، این اکلیل های زیبا دارای رنگبندی متنوع هستند و می توانید از انواع گلیتر هولوگرافیک نیز برای آرایش لب هایتان استفاده کنید.

کاربرد گلیتر در طراحی ناخن
اکلیل ها در زیبا تر کردن و جلوه بخشیدن به ناخن نقش و تاثیر به سزایی دارند. از گلیترها می توانید برای دیزاین ناخن استفاده کنید. گلیتر های ناخن انواع متفاوتی مانند گلیتر پودری ناخن، لاک اکلیلی مانند دیسکوژل ناخن، ،برق ناخن اکلیلی، گلیتر لاک ژل و…. دارند. از گلیترهای پودری ناخن می توانید هم بر روی لاک ناخن و هم بر روی برق ناخن استفاده کنید.

گلیتر بدن چیست؟
پوست درخشان جزو ترندهای این روزها است که ظطرفرداران بسیاری پیدا کرده است. گلیتر بدن در اصل اکلیل های رنگی است که درخشش و جلوه خاصی را به پوست می بخشد و از ماندگاری بالایی برخوردار است.اکلیل بدن را در هر قسمتی از بدنتان می توانید استفاده کنید تا درخشش بی نظیری را بر روی پوست خود مشاهده کنید. این اکلیل های بدن به صورت پودر و اسپری و کرم و … در دسترس هستند.

مطالب مشابه
فروش ویژه محصولات معتبر محصولات معتبر