یاس فان

آموزشی علمی هنری

فروش ویژه محصولات معتبر محصولات معتبر
سلامت

برنامه غذایی چاق کننده برای افراد لاغر مزمن و ژنتیکی

عکس, برنامه غذایی چاق کننده برای افراد لاغر مزمن و ژنتیکی
چرا بعضی از افراد همیشه لاغر هستند به گونه ای که متاسفانه لاغری آن ها توسط دیگران مسخره می شود . چرا با وجود خوردن غذای زیاد وزن نمی گیرند ؟ راه درمان چیست ؟ در این پست از یاس فان به بررسی این مشکل می پردازیم. مهم ترین دلایل لاغری مزمن که باید توسط پزشک بررسی شود :
پرکاری تیروئید
اختلالات هورمونی
ژنتیک
افسردگی و ناراحتی های روحی
وجود انگل در روده ها
بیماری های عفونی دوره ای
بنابراین باید نحست علت لاغری تشخیص داده شود و داروهای مناسب آن مصرف شده تا بیماری بر طرف شود. در این پست رژیم غذایی برای چاق شدن را برای افرادی که به صورت مزمن و ارثی لاغر هستند قرار داده ایم.

غذاهای چاق کننده :مصرف آبگوشت، حلوا با آرد گندم یا برنج و بادام، شیر برنج، شیر بادام، کله پاچه گوسفند، انواع حلیم‌ها در صورت داشتن معده خوب و هضم مناسب می‌تواند در چاق شدن مناسب افراد لاغر مفید باشد.افراد لاغر اگر به مدت ۲ ماه از انجیر خیسانده در عرق انیسون به صورت ناشتا استفاده کنند، چاق می‌شوند چرا که انجیر و انیسون مجاری جذب غذا را باز کرده و موجب تقویت بدن می‌شود؛ ۱۰ عدد انجیر برای افراد بزرگسال و ۵ عدد انجیر برای کودکان کافی است.مصرف کنجد با شکر، گوشت بلدرچین، کبک، کاهو، برنج و نان و غذاهایی که موجب افزایش غلظت و رطوبت در بدن می‌شود و همچنین مصرف انار شیرین بعد از غذا برای چاق شدن افراد مناسب است.
رژیم غذایی برای چاق شدن
عصرانه ساعت ۴: چای و یک عدد شیرینی یا ۳ تا ۴ بیسکویت تردساعت۶: ۱ لیوان آب میوه طبیعی یا یک عدد میوه شام ساعت۵/۸: یک آش استثنایی ، دارای ۱ لیوان حبوباتپخته ۳۰ گرم گوشت نصف لیوان سبزیجات پخته نصف لیوان رشته پخته ( این چیزی است که شما بایدبخورید و می توانید مقادیر آن را به تعداد افراد خانواده چند برابر کنید) یا ماکارانی دارای نصف لیوان ماکارانیپخته ،۶۰ گرم گوشت چرخ کرده یک سالاد کاهوی استثنایی ، دارای ۱ لیوان کاهو، خیار و گوجه فرنگیریز شده که نصف لیوان لوبیا سفید پخته نیز به آن اضافه شده است.(برای شام دو انتخاب دارید هرکدام را که دوست دارید بخورید) قبل از خواب: یک عدد میوه یک رژیم غذایی مناسب برای کسی که قصددارد وزنش را افزاش دهد باید به گونه ای باشد که از همه گروه های غذایی به اندازه مورد نیازمیل کند و سعی نماید در هر وعده ، از همه گروهها بخورد – نان و غلات ، میوه ها، سبزی ها ، گوشت و حبوبات ، شیر و لبنیات – مثلاً ناهار تنها نان و یک تکه کبابنخورد بلکه به همراه آن سبزی یا سالاد و ماست یا دوغ میل کند
بکار بستن راهکارهای زیر برای افزایش وزن توصیه می‌شود۱- استفاده از یک لیوان آبمیوه طبیعی یا نکتار در صبحانه (علاوه بر صبحانه معمول خودشان)۲- استفاده از تنقلات کم‌ضرر در فاصله غذاها به‌ویژه بعد از شام مثل یک لیوان بستنی یا چند شکلات یا مقداری مغز پسته، بادام یا فندق۳- در کسانی که مبتلا به اختلالات چربی خون نیستند، استفاده از ماست‌های چکیده همراه ناهار۴- مصرف دسرهای کوچک و مغذی مانند شیر و بیسکویت و شیرینی خشک ساده به وزن‌گیری کمک می‌کند.۵- گنجاندن میان وعده‌هایی کم حجم با محتوای انرژی بالا در برنامه غذایی افراد لاغر: برای این منظور فرد لاغر می‌تواند معجون‌های خانگی (شیر موز ساده، شیر موزی که به آن مقداری پودرگردو، بادام، پسته یا خرما افزوده شده و یا شیر موز بستنی) تهیه کرده و به میزان متعادل مصرف نماید.

مطالب مشابه
فروش ویژه محصولات معتبر محصولات معتبر