یاس فان

آموزشی علمی هنری

فروش ویژه محصولات معتبر محصولات معتبر
آشپزی

بهترین روش پختن خورش قیمه های نذری نجفی و کربلا

عکس, بهترین روش پختن خورش قیمه های نذری نجفی و کربلا

خورشت قیمه های نجفی عطر و مزه ی بی نظیر دارند اگر می خواهید این خورشت عربی را دققیا شبیه خود عرب ها درست کنید با این آموزش همراه شوید. اگر علاقمند بودید زیره و یا پودر هل می‌توانید به آن اضافه کنید. این خورش با پلو سرو می‌شود و یکی از غذاهای نذری عرب‌ها به شمار می‌رود.

مواد خورشت قیمه نجفی برای چهار نفر

نخود (خیس خورده) ۲۰۰ گرم ………پیاز (خرد شده) ۲ عدد

گوشت گوسفندی (خورشتی بدون استخوان) ۲۰۰ گرم ………زردچوبه ۱ قاشق چای خوری
نمک به مقدار لازم ………دارچین ۱ قاشق سوپ خوری
پودر لیمو به مقدار لازم ………روغن به مقدار لازم
زعفران ۳ قاشق سوپ خوری ………رب گوجه ‌فرنگی ۳ قاشق سوپ خوری

نخودها را ۲۴ ساعت قبل خیس می‌کنیم و هر چند ساعت یکبار آبش را تعویض می‌کنیم.یکی از پیازها را با مقداری روغن سرخ می‌کنیم و به آن تکه‌های گوشت را اضافه کرده و تفت می‌دهیم.پس از آن نخودهای خیس خورده را بدون آب اضافه می‌کنیم و با کمی زردچوبه اجازه می‌دهیم تفت بخورد. به آن ۶ لیوان آب اضافه می‌کنیم و اجازه می‌دهیم با حرارت مناسب پخته شود.

پس از آنکه از پخته شدن گوشت و نخود مطمئن شدید، در آبکش آب آن را جدا می‌کنیم و کناری می‌گذاریم.با گوشت‌کوب نخود و گوشت را می‌کوبیم.حالا پیاز دیگر را در قابلمه تفت می دهیم و پس از طلایی شدن آن، ۳ قاشق سوپخوری رب را نیز اضافه کرده و تفت می دهیم تا خوش‌رنگ شود و ادویه ها شامل زردچوبه و فلفل را اضافه می کنیم و مایه کوبیده شده را اضافه می‌کنیم.آب خورش را که از پیش جدا کرده ایم به مواد اضافه کرده و نمک و پودر لیمو ، دارچین و زعفران آب کرده را اضافه می کنیم و اجازه می‌دهیم که ادویه ها به خورد موادمان برود.

مطالب مشابه
فروش ویژه محصولات معتبر محصولات معتبر