یاس فان

آموزشی علمی هنری

فروش ویژه محصولات معتبر محصولات معتبر
سلامت

به صورت حرفه ای با این نکات نوع پوستت را بشناس

عکس, به صورت حرفه ای با این نکات نوع پوستت را بشناس

برای تشخیص نوع پوست خود ابتدا پوست را به کمک یک پاک کننده ملایم یا یک شیرپاک کن خانگی به خوبی تمیز کرده و آرایش و آلودگی سطحی پوست را حذف نمایید. سپس با استفاده از یک حوله تمیز، صورتتان را خشک کنید. در نظر داشته باشید که پس از شستن پوست از هیچ گونه مرطوب کننده و نرم کننده‌ای استفاده نکنید و اجازه دهید تا ۱ ساعت پوست شما در هوای آزاد خشک شود.

پس از این مدت اگر پوست شما حالت خاصی نداشته و هیچ احساس اذیت کننده مشاهده نشد، پوست شما از نوع معمولی است. اما اگر بر روی گونه‌ها، کنار خط لب و بر روی پیشانی احساس کشیدگی کنید، می‌توان گفت که پوست شما خشک است. اگر پوست چربی داشته باشید، بر روی پیشانی، چانه، بینی و گونه‌های خود احساس چربی و رطوبت خواهید کرد.

شناخت نوع پوست صورت
در نهایت اگر بر روی صورت شما رطوبت مشاهده شد اما احساس خشکی نیز بر روی بینی و گونه‌های شما وجود داشت، نشان دهنده یک پوست مختلط است. باید در نظر داشت که بعضی افراد در صورت استفاده از مواد بهداشتی و آرایشی دچار خارش پوست، التهاب و قرمزی می‌شوند. این افراد دارای پوست‌های حساس می‌باشند.

دسته بندی انواع پوست :

دسته اول در بحث تشخیص نوع پوست صورت، پوست خشک است. در پوست خشک عموما حالت کشیدگی و خشکی وجود دارد. افراد اغلب اوقات از پوست پوست شدن صورت خود شکابت دارند. در این نوع پوست‌ها معمولا چربی بسیار کمی وجود دارد. دلیل به وجود آمدن این نوع پوست‌ها را می‌توان به نوع آب و هوا، دوش گرفتن با آب گرم، استفاده از وسایل گرمایشی با دمای زیاد، سن و ژنتیک نسبت داد.

کم دردسرترین نوع پوست، پوست معمولی است. در این نوع پوست عموما میزان جوش کم بوده و چربی پوست متعادل است. اغلب لوازم آرایشی را می‌توان برای این نوع پوست ها استفاده کرد. با وجود تمام مزایا و ویژگی‌های مثبت پوست‌های مختلط، یک عیب بزرگ آن‌ها این است که علائم پیری و چین و چروک، بسیار سریع بر روی آن‌ها ایجاد می‌شود. برای مراقبت از این نوع پوست‌ها عموما استفاده از آبرسان‌ها و کرم‌های ضد پیری توصیه می‌شود.

پوست مختلط بایدها و نبایدهای بسیاری دارد. افرادی که پوست مختلط دارند، بر روی بینی، پیشانی و چانه احساس روغنی و چرب دارند اما بر روی گونه‌ها دارای خشکی و کشیدگی هستند. برقرار کردن تعادل در این دسته از پوست‌ها بسیار دشوار است. معمولا برای هر بخش باید از محصول مناسب همان بخش استفاده کرد. به طور مثال در مناطق خشک حتما از آبرسان‌ها استفاده کنید و برای مناطق چرب مواد آرایشی بر پایه روغن را کاملا حذف کنید.

در پوست چرب ، در این نوع پوست‌ها عموما در ناحیه پیشانی، گونه و بینی، پوست براق‌تر از سایر نقاط است. کسانی که پوست چرب دارند معمولا حس می‌کنند که پوست آن‌ها چرب است و نیاز به شستشو دارد. یکی از مشکلات پوست‌های چرب، ظهور جوش‌های سر سیاه است. اما در نظر داشته باشید که این پوست‌ها دیرتر از سایر انواع پوست چروک می‌شوند. پوست چرب معمولا به دلیل آب و هوای مرطوب و عوامل ژنتیکی به وجود می‌آید. طبیعتا لوازم آرایشی چرب برای این نوع پوست‌ها مناسب نیست. اگر پوست شما چرب است، بهتر است که از سرم‌ها و محصولات بر پایه آب استفاده کنید.

مطالب مشابه
فروش ویژه محصولات معتبر محصولات معتبر