یاس فان

آموزشی علمی هنری

فروش ویژه محصولات معتبر محصولات معتبر
آرایشی

به صورت وازلین بزنیم یا نزنیم فواید و ضررهای آن

عکس, به صورت وازلین بزنیم یا نزنیم فواید و ضررهای آن

با توجه به اینکه وازلین از مشتقات نفت است ممکن است فکر کنیم استفاده از آن برای پوست مضر است . از طرفی در سایتهای پزشکی مطالب زیادی درباره زیبایی پوست با وازلین خوانده ایم. اگر میخواهید همه چیز را درباره تاثیر وازلین روی پوست بدانید با ما در یاس فان همراه شوید.

مزایای وازلین برای پوست و مو و زیبایی بسیار زیاد است. آنچه وازلین را نسبت به سایر کرم های آبرسان و نرم کننده متفاوت می سازد، طبیعی بودن و عدم حساسیت زایی آن است. جلوگیری از پوسته شدن پوست، جلوگیری از خراشیدگی،محافظت پوست، لایه برداری، برنزه کننده، رفع چین و چروک و کنترل اگزما از جمله ویژگی های منحصر بفرد این محصول می باشد.

موارد منع مصرف وازلین

متخصصان پوست توصیه می‌کنند در صورت داشتن پوست مستعد آکنه، چرب یا مختلط از استفاده از وازلین خودداری کنید، چرا که منافذ را مسدود و پوست شما را چرب می‌کند. همچنین نباید به محض مشاهده‌ی علائم آفتاب‌سوختگی از وازلین استفاده کنید، چون ممکن است با محبوس کردن حرارت باعث تشدید آفتاب‌سوختگی شود.

امروزه از وازلین در بسیاری از مواد آرایشی، لوسیون ها، سرم پوست، صابون ها و مواردی از این قبیل استفاده می شود. وازلین ها عموما به صورت نیمه جامد می باشند.یکی از حقایق جالب در خصوص وازلین، این مهم است که این محصول پس از چندین بار تصفیه نفت خام به دست می آید. این روغن هیچ گونه بو مزه خاصی ندارد اما میزان چربی آن بالا است و عموما برای نرم کنندگی پوست مورد استفاده قرار می گیرد.

این محصول دارای هیچ گونه مواد حساسیت زا و افزودنی نیست، به همین دلیل می تواند به عنوان یک مرطوب کننده برای انواع پوست ها و انواع سنین مورد استفاده قرار گیرد. برخی از افراد به دلیل غلظت بالای وازلین تصور می نمایند که این مورد باعث بستن منافذ می شود اما این تصور کاملا اشتباه است.چنانچه قبل از خواب، هر شب از این محصول بر روی پوست استفاده شود، پس از مدتی پوست صیقلی و نرم شده و هیچ گونه اثر خشکی بر روی آن باقی نخواهد ماند. اولین و مهمترین مزایای وازلین، مرطوب کنندگی عمیق آن برای پوست است.

اگر دارای پوست چرب هستید که مرتبا جوش های سر سیاه بر روی آن ظهور می کند، به راحتی می توانید به کمک وازلین آن را درمان نمایید. برای درمان نیز کمی وازلین بر روی جوش خود زده و سپس با حوله داغ ۱۰ تا ۱۵ دقیقه بر آن فشار داده و آن را گرم نمایید. سپس به کمک یک دستمال تمیز آن نقطه را پاک کنید.

یکی دیگر از مزایای وازلین، استفاده به عنوان لوسیون است. این محصول را می توان پس از استحمام بر روی پوست مالید و اجازه داد تا جذب پوست شود. این کار موجب می شود تا پوست نرم و لطف گردد و عوارض پوسته پوسته شدن، حذف شوند. جالب است که در نظر داشته باشید، این محصول برای درمان ترک پا و به صورت کلی ترک های پوستی گزینه خوبی محسوب می شود.

با توجه به اینکه وازلین یک آبرسان قوی است، لذا لایه عمیق پوست را مرطوب می سازد. این کار باعث می شود تا چسبندگی بافت ها از بین رفته و چین و چروک ها به مرور زمان پر شوند. پوستی صاف و بدون لک یکی دیگر از مزایای وازلین می باشد. خاطرنشان می شویم که وازلین باعث کاهش تیرگی های دور چشم تاثیر می شود و به راحتی می تواند می تواند گودی و سیاهی چشم را با آبرسانی برطرف سازد.

مطالب مشابه
فروش ویژه محصولات معتبر محصولات معتبر