یاس فان

آموزشی علمی هنری

فروش ویژه محصولات معتبر محصولات معتبر
آشپزی

ترفند فست فودی برای کش آمدن پنیر پیتزا

عکس, ترفند فست فودی برای کش آمدن پنیر پیتزا

هرگز پنیر پیتزای یخ زده را روی پیتزا نگذارید. باید اجازه دهید یخ پنیر کاملا ذوب شود.پنیر پیتزا را روی سس بریزید. حجم این پنیر باید زیاد باشد تا کشدار شود. در این حد که ۹۰ درصد میزان پنیر باید زیر مواد باشد و ۱۰ درصد دیگر روی مواد. می‌توانید از ترکیب پنیر گودا هم استفاده کنید.

پنیر پیتزا را از فریزر خارج کنید تا یخ آن باز شود و به دمای محیط برسد. با این کار پیتزا بعد از پخت بهتر کش می‌آید.

برای کش نیامدن پنیر پیتزا دلایل زیادی وجود دارد که مهمترین آن مربوط به فرآیند تولید آن است.اینکه یک پنیر، خوب کش بیاید یا نه، ارتباط مستقیمی به روش تولید و مدت زمان پخت آن دارد.در واقع اگر پروسه تولید پنیر به درستی طی شود، کیفیت آن بالا رفته و در اصطلاح بیشتر کش می‌آید.هر قدر پنیر پیتزا باکیفیت‌تر باشد بیشتر کش می‌آید. در واقع در صورتی که پنیر پیتزا به روش مناسب تولید شود و لخته‌های پنیر به اندازه کافی در معرض حرارت قرار بگیرند کیفیت پنیر افزایش می‌آید و کشدارتر میشود.

یکی از مهم‌ترین عوامل کشدار شدن پنیر مدت زمان قرار گرفتن آن در فر است. اینکه پنیر در چه دمایی ذوب می‌شود تاثیر مستقیم در کشدار شدن آن دارد.

وقتی روی پیتزا را با ورقه‌های بزرگ کالباس یا حلقه‌های بزرگ گوجه فرنگی می‌پوشانید، حرارت کافی به پنیر نمیرسد به همین خاطر پنیر پیتزا به طور یکسان در سطح پیتزا باز نمی‌شود و به اندازه کافی کش نمی‌آید.پس برای کش آمدن بیشتر پنیر، مواد پیتزا را به قطعات کوچک تقسیم کنید و صرفاً به مقدار کم روی نان پیتزا بچینید.

اگر میخواهید پنیر پیتزا کشدار شود روی نان پیتزا و لابه‌لای مواد پیتزا مقدار زیادی پنیر بریزید.

مقدار پنیر باید به اندازه‌ای باشد که روی پیتزا سفید شود. این کار موجب می‌شود مواد از خمیر پیتزا جدا نشوند و پنیر پیتزا بهتر باز شود.قبل از پخت کامل پیتزا نیز آن را با کاتر برش بزنید و دور تا دور برش‌های پیتزا را با پنیر بپوشانید سپس برش‌های پیتزا را دوباره داخل فر قرار دهید تا پنیر اطراف برش‌های پیتزا هم به خوبی کش بیاید.

اگر برای تهیه پیتزا از ۲ نوع پنیر استفاده کنید در نهایت پیتزا کشدار‌تر و خوشمزه‌تر می‌شود برای این کار وقتی پیتزا نیم پز شد یا تقریباً ۵ دقیقه قبل از پخت کامل پیتزا آن را از فر بیرون بیاورید و ترکیب دو پنیر را روی آن بریزید در این حالت پنیر حسابی کش می‌آید.

مطالب مشابه
فروش ویژه محصولات معتبر محصولات معتبر