یاس فان

آموزشی علمی هنری

فروش ویژه محصولات معتبر محصولات معتبر
آرایشی

تمام فوت و فن های حنا گذاشتن روی سر

عکس, تمام فوت و فن های حنا گذاشتن روی سر

اگر قصد دارید موهای خود را برای زیبایی یا برای تقویت ریشه ها یا پوشاندن موهای سفید حنا بگذارید این آموزش برای شما مفید است. شما اول باید حنا را آماده کنید. چه میزان حنا لازم است ؟ اگر موهای شما خیلی بلند است ۲۰۰ گرم حنا ، اگر تا سینه است ۱۰۰ گرم و اگر کوتاه است ۵۰ گرم حنای تازه را خریداری کنید. از تازه بودن حنا مطمئن شوید.اگر حنای باز می‌خرید رنگ آن باید سبز مایل به قهوه‌ای باشد. همچنین باید بویی شبیه به علف و گیاهان دارویی خشک شده داشته باشد. حنایی که بنفش یا مشکی است نخرید یا حنایی که بوهای شیمیایی دارد.

برای حاصل شدن رنگ روشن‌تر از سرکه یا آب لیمو استفاده کنید.

برای اینکه رنگ حنا قهوه‌ای‌تر شود، از قهوه یا چای سیاه استفاده کنید.

ترکیب کردن حنا بسیار راحت است. کافی است پودر حنا را در کاسه بریزید و آب را کم کم اضافه کنید و هم بزنید.از کاسه سرامیکی، پلاستیکی، شیشه‌ای یا استیل استفاده کنید.مقدار دقیق آب را نمی‌توان مشخص کرد. باید آب را کم کم به حنا اضافه کنید تا به غلظت مورد نظر برسد. غلظت حنا باید مشابه غلظت ماست باشد. نه آن قدر شل که بریزد نه آنقدر غلیظ که نتوانید به راحتی روی موهای خود پخش کنید.بهتر است که موقع استفاده از حنا دستکش دست‌تان کنید.بعد از هم زدن ترکیب آب و حنا، به این ترکیب استراحت بدهید. روی آن را با پلاستیک بپوشانید و اجازه دهید یک شب باقی بماند. وقتی رنگ این ترکیب به قهوه‌ای تغییر پیدا کرد، برای استفاده کردن مناسب است. نحوه صحیح گذاشتن حنا روی سر را به درستی آموزش ببینید تا درنهایت به بهترین نتیجه دست پیدا کنید.

قبل از استفاده از حنا، موهای خود را بشویید و خشک کنید. چون حنا را باید روی موهای تمیز استفاده کنید.به موهای خود نرم‌کننده نزنید. چون چربی‌های موجود در نرم‌کننده‌ها مانع از ورود حنا به مو و ریشه‌های مو می‌شود.

اگر موهای بلند دارید، آنها را بالای سرتان جمع کنید. روی پیشانی و اطراف صورت خود و جاهایی که نمی‌خواهید رنگ بگیرند با روغن نارگیل، کره بدن یا وازلین بپوشانید.موهای خود را شانه کنید و به چند دسته تقسیم کنید. بهتر است که از شانه‌هایی با دندانه‌های عریض استفاده کنید.

موهای خود را باید لایه لایه به حنا آغشته کنید.

شانه و پوست بخش‌های مختلف بدن را که ممکن است حنا روی آن بریزد، بپوشانید. چون حنا می‌تواند پوست‌تان را رنگی کند.
بعد از اینکه خمیر حنا آماده شد، باید موها را دسته بندی کنید و به حنا آغشته کنید. برای این کار، دسته‌های نسبتا باریک حدودا با ۵ سانتی‌متر عرض جدا کنید. مو را باید از بالا و پشت سر دسته بندی کنید و از لایه بالایی شروع به رنگ کردن کنید.با یک قلموی بزرگ مخصوص رنگ یا با انگشتان خود، حدود یک تا دو قاشق چای‌خوری از خمیر را روی ریشه مو بگذارید و روی ساقه موهای جدا کرده، پخش کنید. اگر لازم بود و حنا به انتهای موهایتان نرسید، حنای بیشتری اضافه کنید.حنا مثل سایر رنگ‌های غیرطبیعی، به راحتی روی مو خشک نمی‌شود. برای همین باید در پخش کردن آن از ریشه تا نوک موها، دقت کنید و حوصله به خرج دهید.

موهای خود را بالای سرتان بپیچید. وقتی اولین دسته از مو را به حنا آغشته کردید، آن را چند دور بپیچید و بالای سرتان فیکس کنید. حنا چسبناک است بنابراین موهای پیچیده شده بدون هیچ ابزاری بالای سرتان قرار می‌گیرند. ولی اگر دوست دارید می‌توانید با گیره جای آن را محکم کنید.
برای موهای کوتاه، دسته‌های مو را با گیره بالای سرتان نگه دارید تا مانع رنگ کردن لایه‌های دیگر مو نشود.

دسته بعدی را جدا کنید و خمیر حنا را روی آن پخش کنید. از ریشه موها شروع کنید و کم کم خمیر حنا را تا نوک مو پخش کنید. اگر لازم بود، حنای بیشتری اضافه کنید تا جایی که کل قسمتی که جدا کرده‌اید از ریشه تا نوک مو به حنا آغشته شود.برای همه قسمت‌ها و دسته‌های مو، این کار را تکرار کنید تا جایی که همه موهایتان را با خمیر حنا پوشانده باشید. ابتدا از پشت سر شروع کنید سپس به سمت جلوی سر و بعدا دو طرف سر، دسته بندی و رنگ کردن مو را ادامه دهید.برای اینکه مطمئن شوید موهایتان کاملا با حنا پوشانده شده است، دسته های باریک و حدودا ۵ سانتی از مو جدا کنید و این روند را تا آخر ادامه دهید.

بعد از پیچیدن همه قسمت‌های مو در بالای سر، اطراف خط رویش مو را چک کنید و هر جایی که حنا کم داشت، به آن حنا اضافه کنید.
دور موهای خود، پلاستیک بپیچید. بعد از اینکه موهایتان را کاملا با حنا پوشاندید، یک تکه بزرگ ورق پلاستیکی جدا کنید و موهایتان را با پلاستیک بپیچید. همه قسمت‌های موهای خود را بپوشانید.پوشاندن موها در پلاستیک باعث می‌شود که حنا گرم و مرطوب بماند و به خوبی رنگ بدهد.

رنگ دادن حنا معولا بین دو تا چهار ساعت طول می‌کشد. هر چقدر زمان بیشتری حنا روی موهایتان باقی بماند، رنگ بهتری می‌گیرد. با گرم نگه داشتن حنا، می‌توانید رنگ آن را بیشتر کنید. برای این کار می‌توانید روی پلاستیک، یک کلاه گرم بپوشید.اگر می‌خواهید بهترین نتیجه را بگیرید، اجازه دهید که حنا برای مدت ۶ ساعت روی موهایتان باقی بماند.

بعد از این مدت، دستکش را دست‌تان کنید و پلاستیک را بردارید. خمیر حنا را در حمام از روی موهایتان بشویید. برای اینکه خمیر راحت‌تر از موها جدا شود، از نرم کننده مو کمک بگیرید.شستن و نرم‌کننده زدن به ساقه مو را ادامه دهید تا جایی که حنا کاملا از روی موهایتان شسته شود.

چند روز صبر کنید تا رنگ روی موهایتان تثبیت شود و نتیجه نهایی را مشاهده کنید. تقریبا ۴۸ ساعت طول می‌کشد تا حنا کاملا به موها جذب شود و در اصطلاح رنگ باز کند. وقتی برای اولین بار موهایتان را بعد از حنا خشک می‌کنید، بسیار روشن و نارنجی به نظر می‌رسد ولی بعد از چند روز تیره‌تر می‌شود.

مطالب مشابه
فروش ویژه محصولات معتبر محصولات معتبر